Vitantonio Liuzzinak rendkívül fényes jövőt jósoltak, 2005-ben a Red Bull színeiben, fiatalon debütálhatott is, igaz, akkor még csak beugróként. Néha elcsípett néhány pontocskát, de a 2010-es esztendőn kívül nem sokat mutatott, akkor 21 pontot szerzett, összesen huszonhatot. 2011-ben a Hispania istállónál végképp megfeneklett pályafutása, a következő évre már nem is kapott szerződést.
Sebastien Buemit szélvészgyors pilótának tartották, aki jó autóval bármikor világbajnok lehet. A Toro Rossóval debütált az évtized elején, de igazából nem váltotta meg a világot a svájci. Két év alatt szerzett huszonhárom pontja nem volt elég jó ajánlólevél, 2013-ban már nem tartott rá igényt a bikák fiókcsapata. A Formula-E-ben azért megtalálta a számítását, bajnok lett és legutóbb kis híján megismételte sikerét. Benne egyértelműen sokkal több volt a Formula-1-ben is.
Jules Bianchi már 2012-ben is vezethette a Force India versenygépét, a következő évben Marussia (későbbi Manor) istálló már egész éves szerződést kínált számára. 2014-ben, kiváló versenyzés gyümölcseként Monacóban két pontra szert tett a sereghajtó istálló számára. A Ferrari folyamatosan figyelte a pilótát, jó eséllyel azóta már a vörös gépet terelgetné, de három és fél évvel ezelőtt rendkívül súlyos balesetet szenvedett Suzukában, amely miatt később elhunyt. A Formula-1 egyik legnagyobb tehetsége veszett el tragikus hirtelenséggel.
A McLarennél két talentum is megakadt az elmúlt években. 2013-ban Sergio Perez, egy évre rá Kevin Magnussen kezdett jól, majd szürkült el a mezőnyben fokozatosan. A dán azonnal egy második helyezéssel indított, utána azonban a dobogó közelébe sem került. Őket még nem nevezhetjük elveszettnek, ahogy Nico Hülkenberget sem, ugyanis a Formula-1-ben maradtak, sőt, Perez a Force Indiával évek óta villog. Inkább az a kár, hogy sosem kaptak igazán ütőképes technikát, amivel megmutathatnák, mire képesek.
A felemelkedésre jelenleg Hülkenbergnek van a legnagyobb esélye a fokozatosan fejlődő Renault volánjánál, a gyári istálló egyértelműen számít a német pilótára, az autó pedig 2018-ban vélhetően már a dobogós helyekért harcolhat.
További kérdés Valtteri Bottas hosszabb távú sorsa, hogy megmarad Hamilton mögött örökös másodiknak, vagy képes legyőzni nagynevű csapattársát. A legígéretesebb fiatal pilóta idén Charles Leclerc lesz a Sauber volánjánál, érdemes lesz figyelni, vajon megfelel-e a Formula-1 elvárásainak.