DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

A McLaren újra iriggyé tenné ellenfeleit

Nagyot gurítana idén a McLaren. Másoknál is zajlanak változások a kinézetben, de az idénynyitóra ők akarnak lenni azok, akikre tátott szájjal néznek a többiek. Vajon a halót tudták esztétikussá tenni?

Szemmel látható volt, mikor történt változás a McLaren F1-es csapatának élén. A brit márka autóin évtizedekig a szürkés színek uralkodtak, ám a 2017-es szezonra megtört ez a hagyomány, ami egyáltalán nem véletlen: a 35 évig irányító Ron Dennis (aki megszállottja volt a katonás rendnek, és egyben a szürke színnek is) helyét Zak Brown vette át, aki azóta több jelentős változást is bevezetett a csapatban. Ez idén sem lesz máshogy.

„Új szintre emeljük a McLaren arculatát” – nyilatkozta Brown az Autosportnak. „Ez nagyon izgalmas. Máshogy fog kinézni az autó, mint tavaly. Tudjuk, több nagy csapatnak milyen lesz a megjelenése, de remélhetőleg Ausztráliába [a szezonnyitóra] érkezve az emberek a McLarenen fogják látni a legjelentősebb változásokat.”

mclaren_2017_halo (2)

Kíváncsian várjuk, hogy fog kinézni az idei autó


„Egy valami évek óta nem volt a McLaren: nyertes. A garázsunkkal meg mindennel együtt pont úgy nézünk ki, mint bárki más. Oda kell tennünk magunkat, és Ausztráliára valami olyannal készülni, amire mindenki azt mondja, ’láttátok, mit csinált a McLaren?’. Mi mindig ilyenek voltunk, de egy ideje mondhatni beleszürkültünk a mezőnybe. Újra azzá a csapattá kell válnunk, akikre mások irigyek. Úgy érzem, jó irányba tartunk.”

A múlt előtt fejet hajtó papaja narancssárga viszont úgy tűnik, maradni fog. „Valamilyen formában emléket állítunk a történelmünknek, de a szponzorok miatt még nem véglegesítettük a kinézetet.”

mclaren_2017_action4

Akad még hely új szponzormatricáknak

A színösszeállításukat egy főszponzor természetesen erősen befolyásolná. A csapat névadó szponzora 2013 végéig a Vodafone volt, aminek azóta is keresik az utódját. Akárkivel azonban nem szerződnek le. „Még mindig szükségünk van egy főtámogatóra. Megvizsgáltam minden kereskedelmi eszközünket, ami nem csak a versenyautó, hanem más versenyszériák, az épületeink, ilyesmi. Azt kerestem, hogyan lehetne még eladhatóbb a McLaren világa. A végén kialakult egy terv, mely alapján nincs szükségünk főszponzorra. Még mindig szeretnénk egyet, de nem egy ’névadó szponzort’. Talán apró a különbség, de meg akarjuk védeni a McLaren nevét. Próbálok megtartani magunkat olyannak, amilyenek most vagyunk. Nem hiszem, hogy egy csapat számára túl sok értéket jelentene egy szponzor megjelenése a nevében, szerintem inkább csökkenti a márka értékét, ha valakivel közösködik.”

Három új támogatóval ettől függetlenül már aláírtak, így tavalyhoz képest valamivel több szponzori matricát láthatunk majd az idei McLareneken.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: