A hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta minden egyes egyéni és konstruktőri világbajnoki cím a Mercedeshez került a Formula-1-ben, így kétségtelen, hogy manapság az összes istálló számára ők jelentik a mércét. Természetesen a bajnokok továbbra is fáradhatatlanul dolgoznak új autójukon, ami a motorrészlegükre is igaz: hiába rendelkeznek a legjobb F1-es erőforrással, a 2018-as szezonra jelentős fejlesztésekkel készülnek Brackley-ben.
„Szinte teljesen új lesz” – nyilatkozott az új típusról a motorért felelős főnökük, Andy Cowell. „Huszadik futamánál tart ez a modell. A szezon során több hullámhegyünk is volt vele, de tudjuk, hogyan hozzunk ki belőle még több erőt. Vannak ötleteink a súrlódás és az elektromos rendszer veszteségeinek csökkentésére is” – árulta el az Autosportnak.
Hiába dolgoznak öt éve F1-es mérnökök százai éjt nappallá téve a V6-os hibrid erőforrásokon, Cowell szerint van még bennük kiaknázatlan tartalék. Ehhez azonban az kell, hogy képesek legyenek figyelni, és tanulságokat levonni, így amikor egy új fejlesztési csomagot állítanak össze, akkor kéznél legyenek azok a tudásmorzsák, amelyekkel sokszor csak nagyon apró előnyt építhetnek ki. „Építsünk új motort, vagy fejlesszük a meglévőt, mindig tanulunk valami újat” – mesélte. „Néhányuk egész nagy tanulság, például az égés folyamatáról, a súrlódás csökkentéséről, vagy új anyagok felhasználásáról, amelyek eddig gyengébb megbízhatóságú területeken jelentenek előrelépést. Még mindig van tér fejlődésre – minimális, öt ezredmásodperces javulások százára.”
„Aztán ott vannak azok a kellemes meglepetések, mikor egy adott fejlesztési iránytól vártunk 2 kW-os teljesítménynövekedést, miközben annak a szöges ellentéte produkálja ezt. Itt jön képbe a tesztrészlegünk, ahol kísérletezünk. Lenyűgöző felszerelésre és szenzorokra, emellett jó módszerekre van szükség ahhoz, hogy a számtalan lehetőség között rátaláljunk az előrelépést jelentő megoldásokra” – avatta be a külvilágot a náluk zajló folyamatokba.