A Scuderia február 22-én mutatja be hivatalosan idei versenygépét, egyelőre nem tudni, mi lesz a versenyautó hivatalos neve. 2017-ben az SF70H kódnevet használta az istálló, ami a Scuderia Ferrariból, a márka hetvenedik születésnapjából és a hibridtechnológiára utalva állt össze. A versenyző egyébként általában nem tervezi el előre, milyen nevet ad és általában a szimpatikusnak tartott női nevek közül válogat különösebb cél nélkül.
Legutóbb Vettel Ginája igen jól szerepelt a világbajnokságon, feltétlenül jobban, mint korábbi három gépe. Miért lett Gina? „Egyszerűen, mert szépnek találtam ezt a nevet” – reagált a kérdésre a német ász. És mennyire volt sikeres?
A világbajnoki cím ugyan elúszott év végén, de így is öt futamgyőzelmet aratott a négyszeres bajnok. A hivatalos mérések szerint a leggyorsabbnak is bizonyult végsebesség tekintetében, Mexikóban a hosszú egyenesben 362,4 kilométer/órát teljesített „Gina”.
Tizenhárom alkalommal indult az első sorból és tizenháromszor ért fel a pódiumra, ugyanannyiszor, mint Lewis Hamilton. A leggyorsabb versenykört pedig Bakuban, Spában, Sepangban, Austinban és Mexikóban futotta meg Vettel. Az idei versenyautó nevét csak februárban szándékozik eldönteni a német, úgy, hogy a csapattal is egyeztet erről.
Vettel eddigi autónevei:
2008: Julia (Toro Rosso)
2009: Kate (Red Bull)
2010: Liz, Mandy
2011: Kylie
2012: Abbey
2013: Heidi
2014: Suzie
2015: Eva (Ferrari)
2016: Margherita
2017: Gina
2018: ?
Nektek van tippetek, hogyan kereszteli el Vettel idei rakétáját?