DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Teljesen más irányt vesz a Ferrari és a Mercedes

2017 nagy csatát hozott a két nagy istálló között, az idei évi fejlesztések területén azonban éppen az ellenkező irányban indul el a Mercedes és nagy kihívója is. Ilyen lesz a 2018-as versenyautójuk.

Sok problémával szembesült a világbajnoki címvédő istálló tavaly, a gép többször is nehezen beállíthatónak bizonyult, a szűk, lassabb pályákon pedig egyértelműen hátrányban volt a Ferrarival, de még a Red Bull-lal szemben is. Ezt a legtöbb szakértő a hosszabb tengelytávú autónak tudta be, bár az Ezüst Nyilak vezetősége ezt nem igazán ismerte el még év végén sem.

Vélhetően mégis lehet ebben valami, ugyanis reagált az évad során tapasztalt alapvető gondokra a Mercedes és az idei, W09 kódjelzésű autót jelentősen rövidebb tengelytávval tervezik a mérnökök. Ezzel szemben a Ferrari éppen fordítva gondolkodik, ők a hosszabb tengelytávra tették voksukat, így idén közel azonos lesz ebben a tekintetben a két rivális.

A Mercedes vagy a Ferrari gondolkodott jobban 2018-ra?


Nehézségek ide vagy oda, az Ezüst Nyilak ismét, zsinórban negyedszer is bezsebelték az egyéni és a gyártói világbajnoki címet is. Toto Wolff csapatfőnök ugyan kijelentette, hogy a nehézségeknek semmi közük nem volt a hosszabb tengelytávhoz. Marc Surer, svájci Formula-1-es szakértő szerint azonban igenis volt.

„A Mercedesnek volt a mezőnyben a leghosszabb autója, jelentősen hosszabb tengelytávval, mint a Ferrarinál és a Red Bullnál. Az ezüst autók emiatt nehezebben irányíthatókká váltak a 90 fokos, lassú kanyarokban, amiből például Szingapúrban rengeteg található” – nyilatkozta Surer a Sky televíziónak.

A Speedweek szaklap tudni véli, hogy a Mercedes a W09-es modellnél tíz centiméterrel közelebb hozza a tengelytávot, így reagálva a tavalyi fiaskókra. A Ferrari azonban éppen ellenkezőleg cselekszik, hat centiméterrel távolítja ugyanezt. A Scuderia idei modelljének még nem adtak nevet, a projektszáma 669.

A változtatások eredményeként, a hírek szerint alig lesz különbség a két rivális között, ami a tengelytávot illeti. A Mercedesé 366 centiméter, a Ferrarié pedig 365,4 centiméter. Ha valóban így történik, erre már nem lehet fogni az esetleges erősebb vagy gyengébb teljesítményt. A szakemberek szerint egyébként is a motorokon múlik majd a legtöbb, hogy mennyire birkóznak meg a gyártók az évi maximális három erőforrással.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: