Nagy verseny volt a Toro Rosso, a Renault és a Haas között az utolsó futamon. Öt ponttal kellett többet szereznie a Renault-nak a Toro Rossónál, hogy egészen biztosan övéké legyen a hatodik hely a gyártók versenyében. Miután Nico Hülkenberg a hetedik, és Carlos Sainz a tizenkettedik helyről várta a rajtot, az év végére visszaeső Toro Rosso pedig aligha számíthatott pontszerzésre, a Renault-nál bizakodva tekintettek a versenyre. Mindkét pilótájuk pontszerző helyről állt ki kereket cserélni, ami egyikük számára sem alakult simán. Hülkenbergnek még öt másodperces büntetést is le kellett töltenie, amit jogosulatlan előnyszerzésért kapott, amikor túlzottan kiszélesítette a pályát Sergio Perez előzése közben. Hülkenbergnél a jobb hátsó, Sainznál pedig a bal első kerék eltávolítása okozott gondot. A német „csak” pozíciókat veszített, a spanyol viszont jóval többet, alig tudta elhagyni a kanyargós bokszutcát a rosszul rögzített kerék miatt. A csapat a verseny után pénzbüntetést kapott a veszélyes kiengedésért.
Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató azonnali változást sürgetett: „A kerékcsere egyike volt a két idei problémánknak, a másik a megbízhatóság. Ez az egyik, amire fókuszálni fogunk a télen, és ezért szervezeti változtatást hajtunk végre. Újratervezzük a kerékanyát is, hogy ne ismétlődjön meg többet.”
A Renault a kerékcserék gyorsaságával sem lehet elégedett, ugyanis tíz csapatból mindössze kilencedikek lettek (nyolc ponttal) a DHL által jegyzett leggyorsabb kerékcsere versenyében.