A szezon végeztével érdemes górcső alá venni a Formula-1 csapatainak teljesítményét. A Ferrari idén abszolút kétarcú volt. Bár a világbajnoki címet végül nem sikerült elhódítaniuk a Mercedestől, hosszú idő után végre akadt egy istálló, amely igazán meg tudta szorongatni a 2014 óta egyeduralkodó németeket.
Andrew Lewin szakíró elemzése alapján a téli felkészülés kifejezetten eredményes volt a vörösöknél, ahogy azt az eredmények is bizonyítják. A 2016-os kudarc után (futamgyőzelem nélkül, már csak év végi harmadikként) nem sokáig nyalogatták a sebeket, hanem azonnal kemény fejlesztésbe kezdtek. A média még kicsit meg is orrolt a Scuderiára, mert teljes „rádiócsendet” kértek a fejlesztési időszakban, semmi nem szivárgott ki, nem is igen nyilakoztak a sajtónak. Ez azonban kifizetődött, ugyanis a szezonnyitót azonnal megnyerte Sebastian Vettel.
A szakíró úgy véli, rendkívül izgalmas csata bontakozott ki az első félévben, mind a Mercedes, mind a Ferrari tudta, hogy óriási harcban állnak és a végén apróságok dönthetnek. A nyers erőben még mindig a W08 tűnt jobbnak, ám nehezen beállíthatónak bizonyult, így a Ferrari, különösen a szűk, lassú pályákon bizony előnyben volt. Monaco után Vettel 25 pontos előnnyel rendelkezett Hamilton előtt, csapatként pedig szintén a Ferrari tanyázott elől.
Megmutatta magát helyenként Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas is, de sejthető volt, hogy a végső küzdelem Vettel és Hamilton között zajlik majd, ami így is lett. Bár a nyári szünetben még mindig Vettel vezette az összesítést, utána nagy törés következett be, egészen Brazíliáig nem sikerült újra nyerni, ellenben jöttek a gondok. Szingapúrban hatalmas esélyt szalasztott el Vettel és a Ferrari az emlékezetes rajtbaleset miatt, de a következő két ázsiai helyszínen sem termett sok babér, ugyanis a német és a finn pilótának is motorgondjai adódtak.
A konstruktőri küzdelem Austinban hivatalosan is véget ért, a Mercedes megvédte címét. Lewin szerint a Ferrari csalódásként élte meg végül a szezont, pedig a tavalyi évhez képest hatalmas volt az előrelépés, öt pole-pozíció és ugyanennyi futamgyőzelem a mérleg, ami 2016-hoz képest hatalmas ugrás. A nagy kérdés, hogy 2018-ban a Ferrari megőrzi-e formáját, netán még egyet előrelép, esetleg teljesen megakad a fejlődése és visszaesik. Év végére ugyanis a Mercedes megbízhatóságban és tempóban is egyértelműen visszakerült az élre.