Az F1 hivatalosan is tudatta a 2017-es nézőszámokat, ami átlagosan 8%-os növekedést jelent. Immáron több, mint négymillióan tekintették meg a helyszínen az idei Formula-1-es futamokat. A Liberty Media egyik fő célja kimondottan az, hogy ismét a száguldó cirkusz mellé állítsák az elmúlt években elveszített szurkolókat. Az első lépés kitűnően sikerült.
A teljes, helyszíni nézősereg 4 071 400 embert tett ki, ez átlagban 203 570 szurkolót jelent versenyhétvégénként, a húsz futamból tizenöt alkalommal dörzsölhették a tenyerüket a szervezők a pozitív elmozdulás miatt. Azerbajdzsán és Ausztria szerepeltek messze a legjobban, igaz, volt is honnan feljönniük, de 20% feletti emelkedést hozott Monzának is az idei év. Magyarország sem szégyenkezhet, a Hungaroring az átlagosnál nagyobb emelkedéssel jelentkezett, 11,56%-kal, majdnem kétszázezer nézőt regisztrálhattunk.
Ha ennyit hozott a konyhára Verstappen, illetve a Ferrari kitűnő szereplése, vajon jövőre Spanyolországban tapasztalhatunk nagy ugrást a nézőszám tekintetében? Várhatóan ugyanis hosszú évek szenvedése után Fernando Alonso végre újra az élmezőnyben harcolhat a legjobb helyezésekért. A statisztika néhány helyen csalóka, mert Kanada például „csak” az ötödik helyen van, ha a százalékos emelkedést nézzük, ám Ausztriával együtt, csak a nézőszám emelkedését nézve a legjobban szerepeltek, plusz hatvanezer fővel.
A statisztikát öt helyszín rontja jelentősen, ahol visszaesést regisztrálhattak. Oroszország, Nagy Britannia, Japán, az Egyesült Államok és Mexikó kevésbé volt vonzó a szurkolók számára, mint tavaly. Szocsi a leginkább érthető, Kvjat 2016-ban ugyanis még Red Bull-színekben állt rajthoz a hazai nagydíján, idén pedig már csak a fiókcsapatnál kapott helyet (tavaly éppen Szocsi után fokozták le).
Nézzük a toplistát, hol emelkedett leginkább a nézőszám:
1. Azerbajdzsán, +58%, +41 451 szurkoló a helyszínen
2. Ausztria, +41,38%, +60 000
3. Olaszország, +20,27%, +37 500
4. Malajzia, +19,69%, +21 776
5. Kanada, +16,67%, +60 000
Magyarország, +11,56%, +23 000
A három legnagyobb visszaesést hozó helyszín:
1. Japán, -5,84%, -8 000 néző
2. Oroszország, -5,33%, -8 000
3. USA, -4,61%, -11 900