Több, mint három évtizedes szünet után a múlt héten hivatalossá vált, hogy a Sauber partnereként ismét viszontláthatjuk az Alfa Romeo nevet a száguldó cirkuszban. Úgy fest, hogy a Fiat konszern egy másik, nagy hagyományokkal rendelkező márkát is szeretne visszahozni, záros határidőn belül a Formula-1-be.
Valójában csak az elnevezés változik, ugyanis az Alfa Romeo esetében is Ferrari motorokról beszélünk, ahogy ugyanez lenne a helyzet a Maseratival is. A Haas istálló erőforrásainak kölcsönözné a nevét az olasz vállalat, ezt a Ferrari elnöke sem tagadta egy interjúban, amikor is a PlanetF1.com szaklap kérdezte Sergio Marchionnét.
Lehetséges, hogy a Haasszal kötött megegyezés olyasmi fordulatot vehet, mint amit a Sauber esetében láttunk? „A válaszom, igen, lehetséges. Leszögezem, nagyon messze vagyunk egyelőre attól, hogy ilyen megegyezés szülessen, de valóban lehetséges. Az idő ad majd választ, meglátjuk, egyáltalán nem zárom ki” – reagált a felvetésre Marchionne.
A Maserati már a Formula-1 kezdeti időszakában is a száguldó cirkusz részét képezte. Két világbajnoki címet is szerzett Juan Manuel Fangióval a volán mögött, 1954-ben és 1957-ben, a legendás 250F-nek köszönhetően. Ugyanebben a versenyautóban debütált az F1 első női versenyzője, Maria Teresa de Fillipis is 1958-ban.
A Haas már a megszületése óta szoros kapcsolatot ápol a Ferrarival, a hírek szerint pedig, ha valóban beszállna a Maserati, a névhasználati jogért 20 millió euróval turbózná fel az amerikai csapat költségvetését.