Kevés olyan istálló volt az elmúlt években, amelyik ennyire nagy gyakorisággal cserélgette pilótáit a szezon hajrájában, mint a Toro Rosso. Az évadot a Carlos Sainz – Danyiil Kvjat párossal kezdte meg, ám évközi többszöri cserélgetés után végül a Pierre Gasly-Brendon Hartley duóval fejezte be.
Az orosz pilóta visszaesése elég gyors ütemben történt meg, 2016-ban még a Red Bull-lal kezdte meg az idényt, de a Spanyol Nagydíj előtt a vezetőség lefokozta (főleg a Szocsiban történt rajtbaleset okozása miatt). Már 2016-ban sem igazán vette fel a versenyt Carlos Sainz-cal, idén azonban még inkább kijött a két versenyző közti különbség, Sainz feltörölte a padlót Kvjattal.
Sainz is elkövetett idén hibákat, ebből a leglátványosabb a kanadai baleset volt az első körben, Kvjat azonban végképp kiérdemelte a torpedó becenevet. Büntetőpontjai alapján már az egyfutamos eltiltáshoz is közel került az orosz, de végül a Toro Rosso megoldotta a helyzetet. Először a szingapúri ütközése után két futamra parkolópályára helyezte Kvjatot, majd Austin után végképp menesztette.
Minden statisztikai mutatóban sokkal jobban szerepelt a spanyol, aki az évadot már a Renault gyári istállójában fejezte be. Könnyen lehet, hogy az orosz pilóta végképp elintézte magát a Formula-1-ben. De nézzük a Sainz-Kvjat párharcot a számok nyelvén!
Kvalifikáció: 8-6
Célba érés a csapattárs előtt: 6-1
A megszerzett pontok aránya: 48-4 (92%-8%)
A csapattárs előtt töltött körök a versenyen: 410-91 (82%-18%)