Amikor három közös évad után Nico Hülkenberg távozott az indiai istállótól és a Renault gyári csapatához szegődött, a félig újonc Esteban Ocon érkezésével a tapasztalt Sergio Perez azt gondolhatta, kicsit kifújhatja magát, csapaton belül egy ideig nem lesz fenyegetés. Nagyot tévedett, sőt, a fiatal francia sokkal inkább a nyakán lihegett, mint a rutinos német.
Néhány apróbb zörej már Kanadában is feltűnhetett, amikor Perez addig-addig tartotta fel a jobb állapotú gumikkal mögötte érkező Ocont, amíg nemhogy Daniel Ricciardót nem tudták megelőzni, de még a hatalmas hátrányt ledolgozó Sebastian Vettel is átlépte mindkettejüket. A mexikói saját elmondása szerint azonban a bajok az azerbajdzsáni ütközéssel kezdődtek, csapattársa lehet, hogy éppen Montrealt bosszulta meg egy túl kemény ráhúzással.
A Hungaroringen is összetalálkoztak, ám Belgiumban kétszer is ütköztek, a második alkalom mindkettejüknek (újra) sérülést okozott az autón, rengeteg értékes pontot bukott ezzel az istálló, így a vezetőség úgy döntött, hogy vége a szabad versenyzésnek, hosszú hetekre letiltotta a pilótákat egymás támadásától.
Ocon így is folyamatosan fejlődött, amikor pedig a második félévben jöttek azok a pályák, ahol tavaly már versenyzett a Manorral, az időmérő edzésen is egyre gyakrabban végzett a mexikói előtt. A hajrában már kifejezetten közel került Perezhez, az utolsó két futam előtt már csak kilenc ponttal tanyázott rutinos csapattársa mögött a hetedik helyért vívott harcban. Ekkor azonban, Brazíliában megtört a lendület a Grosjeannal való ütközés után, élete első kiesését volt kénytelen elkönyvelni, Perez pedig javarészt bebiztosította végső helyét egy kilencedik hellyel.
Perez tehát megnyerte kettejük, házon belüli csatáját, de sokkal szorosabban alakult, mint a szakértők várták eredetileg. 2018-ban még inkább késhegyre menő viaskodás veheti kezdetét, Ocon ugyanis nem lesz lassabb, ahogy egyre több tapasztalatot szerez. Kérdés, jövőre megússzák-e ütközés(ek) nélkül?
Nézzük tehát Perez és Ocon összevetését a számok nyelvén.
Kvalifikáció: 13-7
Célba érés a csapattárs előtt: 11-7
A megszerzett pontok aránya: 100-87 (53% - 47%)
A csapattárs előtt töltött körök versenyen: 706-396