A Pirelli új 2018-as keveréke, a rózsaszín jelölést kapó hiperlágy abroncs a skálán az ultralágy alatt található, mivel azonban minden idei keveréken lágyítottak, valójában két fokozattal puhább, mint a skála idei végpontjának számító 2017-es ultralágy. Egy gyorsan kopó, ám kiválóan tapadó keverékre számíthatunk, amely elsősorban időmérőn lesz ideális olyan gyorskörökre, melyek egy másodperccel megjavíthatják az idén felállított pályacsúcsokat.
„Az új gumi igazi meglepetés volt, valódi előrelépést jelent” – nyilatkozta Sebastian Vettel, aki a hiperlággyal élen zárta a kétnapos gumitesztet Abu Dhabiban. „Persze a Pirellin múlik, melyik pályákon használhatjuk. Mindenesetre egy körig nagyon gyors, utána pedig jelentősebben kopni kezd, mint a többi. Mindent összevetve nagyon érdekes teszt volt.”
Lewis Hamilton egyenesen a sorozat abroncsait 2011 óta gyártó Pirelli eddigi legjobban eltalált termékének nevezte a rózsaszín csíkozásút: „Az első benyomások alapján a hiperlágy keverék a legjobb gumi, amióta a Pirelli visszatért az F1-be. Úgy érzem, a többi keverék még mindig túl kemény az én ízlésemnek, de jó irányba tartunk” – mondta a teszten a 2017-es világbajnok.
A Mercedesben Hamiltont váltó Valtteri Bottas úgy fogalmazott, „valóban érezni lehetett a különbséget” a mögöttünk levő és következő szezon keverékei között. Egyedül a ferraris Kimi Raikkönen értékelésében nem érzünk túl nagy lelkesedést: „Nem gondolom, hogy túl nagy lenne az eltérés, csak apró különbséget tapasztaltam. A hiperlággyal jó volt az érzet, ezen a pályán nyilván jó a tapadás, és biztos, hogy gyorsabb a gumi” – beszélt a sajtónak a másik finn pilóta.