Adrian Newey nem titkolta, hogy amikor 2014-ben az új erőforrások kerültek előtérbe a Forma-1-ben, kissé kiábrándult a versenyautó-tervezésből, ezért olyan projektekbe fektette energiáját, ahol szabadjára engedhette fantáziáját. Ám a 2017-es, aerodinamikai szabályváltozások őt is lázba hozták, így ideje felét az RB13-as modell tervezésének felügyelésével töltötte, a másik felében pedig többek között az Red Bull és az Aston Martin közös hiperautóján, a Valkyrie-n dolgozott.
Mivel a 2017-es szezonnak vége, és Newey sikerrel vezette vissza a csapatot a győztesek útjára az év második felében, joggal merül fel a kérdés, hogy 2018-ban mennyi munka hárul majd rá a Milton Keynes-ieknél. „Adriant ugyanakkora mértékben vonjuk majd be, mint idén” – idézte a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert a Motorsport-Total. Az RB13-as tervezését és megalkotását egyébként Paul Monaghan vezette főmérnökként a legutóbbi holtszezon során.
„Megosztja az idejét, ötven százalékát tölti a Forma-1-gyel” – folytatta Horner Neweyjal kapcsolatban. A csapatfőnök bízik benne, hogy az idei gyermekbetegségeken sikerül túllendülnie a gárdának a következő hónapok során. „Az RB13-assal 13 dobogót szereztünk, és 13 alkalommal estünk ki versenyből. Figyelembe véve, hogy minden feladott futam átlagosan 10-12 pontunkba került, nem kell matematikaprofesszornak lenni ahhoz, hogy felismerjük, mennyibe került ez nekünk.”