DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Irvine: A McLaren már régen nem topcsapat

Michael Schumacher csapattársaként négy évet húzott le az F1-ben Eddie Irvine. Szerinte a McLaren hosszú ideje nem topcsapat, a jövő pedig nem a hibridmotorokban keresendő.

1999-ben csak hajszállal maradt le a világbajnoki címről az északír Eddie Irvine, ám a következő három esztendőben a Jaguarral már nem tudott az élmezőnyben küzdeni, 2002-ben pedig vissza is vonult a Formula-1-ből. A véleményét általában nem véka alá rejtő egykori Ferrari-pilóta most sem titkolta saját ötleteit.

A hibrideket átmeneti megoldásként fogja fel, szerinte az elektoromos hajtásé a jövő, de szíve szerint a hangos, V12-es erőforrásokat hozná vissza, ami vélhetően a publikumnak is nagyon tetszene. Irvine úgy véli, a V12-es motorokkal visszacsalogatnák a lelátóra a rajongókat, a nézőszám ugyanis drasztikusan lecsökkent az elmúlt években.

„Végre egy stabil irányvonalat kellene találnia az F1 vezéreinek. Egyik vagy másik irányba döntsenek, de a bizonytalanság sosem jó hosszú távon. Hogy mi a véleményem a halóról? Mellette és ellene is szólnak érvek, de számomra az a kérdés, hogy vajon mi lesz az a pont, amikor már túl sok lenne a biztonságból? Mi az, ami még belefér és mi az, amin egyáltalán nem szabad változtatni” – fejezte ki véleményét a Ferrari ex-pilótája.

Irvine szerint a McLaren már lassan egy évtizede nem topcsapat


„A formaautók mindig is veszélyesebbek voltak, mint a zártkarosszériás versenyautók, de ezt mindenki tudja, aki autóversenyzésre adja a fejét. Ha mindenáron nagy biztonságot akarnak elérni, akkor már nem lehetnének szabadon a kerekek és a karosszéria is zárt kellene, hogy legyen” – tette hozzá Irvine.

„A McLaren túl hamar adta fel a projektet a Hondával. A Honda sem döntött jól, hogy azonnal ekkora fába vágta a fejszéjét, először egy kisebb csapattal kellett volna megfizetnie a tanulópénzt. Ez így mindkét fél számára horror volt. Igaz, a McLaren pedig mindig mindent a Hondára akart kenni, az összes felelősséget. Pedig 2007 után egyszer sem volt a legjobb autó. Visszagondolva mondjuk 1998-hoz, vagy 1999-hez képest a McLaren már nagyon régóta nem topcsapat” – fogalmazott Irvine, aki éveken át küzdött a wokingi istálló ellen.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: