Ennek első lépése volt, hogy a 2017-es szezonra megszerezték a Mercedes korábbi technikai igazgatóját, Paddy Lowe-t, akinek várható jótékony hatása legkorábban a jövő évi versenyautón lesz érezhető. A Williams egy jó ideje már a 2018-as versenygépen dolgozik, amivel reményeik szerint jócskán előreléphet az istálló.
A legutóbbi két szezonban látványosan visszaestek a grove-i gárda eredményei, a korábbi világbajnok csapat 2014-ben még rendszeres vendég volt a dobogón, idén azonban már az első hatba kerülés is nagy sikernek számított és Lance Stroll egyetlen (szerencsés) pódiumától eltekintve kiugró eredményt nem ért el a Williams.
Paddy Lowe, a domináns Mercedest hagyta el az új kihívás kedvéért és nem is remélt gyors sikert. Biztos abban, hogy az idei évből máris sokat tanult az istálló. „Néhány érdekes kihívással szembesültünk, de összességében jó év volt. Megbarátkoztam a csapattal és most igazán találkozhattam a középcsapatokra jellemző, speciális problémákkal, főleg az élcsapatokhoz viszonyítva volt furcsa” – nyilatkozta Lowe.
A tervezés terén több gyökeres változást is megvalósított a főmérnök, ami új szemléletet is hozott magával és jelentős javulást várnak ettől a jövőben. Azt is elismerte, elsősorban egy gyors autóra van szükség. „A Williams jó csapat, a kerékcserék terén például mi vagyunk a követendő példa és ez lesz igaz a működésünkre is. Ugyanakkor mindenképpen gyorsítani kell az autót. Megvan az ambíciónk, hogy ismét előretörjünk és győzzünk. Ezért vagyunk itt” – tekintett előre a főmérnök.
A halónak, az autó struktúrájába való beépítését igyekszik a lehető legkedvezőbben megoldani. „Ez igen fontos projekt, hatása pedig inkább szerkezeti, mint aerodinamikai változást hoz. A jövő évi autó megépítésénél a legjobb döntéseket kell meghoznunk, ez az elkövetkező hónapok feladata. Most meglátjuk, mennyit tanultunk ebből az évből, de nagyon optimista vagyok” – tette hozzá Paddy Lowe, aki minden évben igyekezni fog egy kicsit feljebb lépni csapatával a ranglistán. Vajon Lowe személye garancia a sikerre, vagy egy középcsapat esélytelen utolérni a nagyokat?