A konstruktőri világbajnokság első öt helyén már nem történhet változás a szezonzáró nagydíjon, a mögöttük következő három pozíció azonban még teljesen nyitott: a hatodik Toro Rossót és nyolcadik Haast mindössze 6 pont választja el, köztük a Renault található, 4 egységgel a Red Bull másodcsapata mögött. Elég egy közepes pontszerző hely Abu Dhabiban, vagy éppen ellenkezőleg, nullázás mindkét autóval, hogy a csapatok milliókat nyerjenek vagy bukjanak.
A Formula-1 bevételét összetett képlet alapján osztják szét pénzdíjként a csapatok között: a kifizetések négy kategóriába sorolhatók, C1 (’első oszlop’, egyenlő összeg minden csapatnak), C2 (’második oszlop’, konstruktőri pozíció alapján), CCB (bajnoki konstruktőri bónusz), LST (történelmi csapatoknak járó bónusz).
A középmezőny három csapata szemszögéből a C2 érdekes: ha mindannyian megtartják jelenlegi pozíciójukat, a Toro Rosso 32 millió, Renault 24 millió, Haas pedig 20 millió dollárral gazdagodik (ez kizárólag a C2-re vonatkozik). A különbség 12 millió dollár, ami a két nem gyári csapat esetében az éves költségvetés körülbelül 10 %-át teszi ki!
A Toro Rossóra nehéz feladat vár, ha a jelentős összeget meg akarja őrizni, az istálló ugyanis csupán 1 pontot szerzett az elmúlt öt verseny folyamán, és két újonc pilótára kell támaszkodnia. A csapatot a Renault-motor megbízhatatlansága nagyban hátráltatta, ami a franciák gyári csapatán is kiütközött: ők az előző öt hétvégén csupán 4 ponttal gazdagodtak. A Haas ellenben, hiába áll leghátrébb a három csapat között, a legjobb formában van, ugyanezen időszak alatt 10 pontot szerzett. Nem túlzás tehát azt a következtetést levonni, hogy a három közül még bármelyik istálló végezhet a 32 millió dollárt érő hatodik helyen.