Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Sao Paulo versenyhelyszíne révén kaptunk egy újabb olyan klasszikus pályát, amelyen az F1 korábbi leggyorsabb szezonjában, 2004-ben felállított időeredményeket adta át a múltnak a mezőny. Rubens Barrichello akkori Q1-es időmérős köre, az 1:09,822 azóta fennállt, most viszont a pálya rövidsége ellenére is kereken 1,5 másodpercet tudott ezen faragni a pole-t megszerző Valtteri Bottas, ami tekintélyes mértékű gyorsulást jelen. Érdekes módon eddig nem az előző két szezonban, hanem a hibrid éra leglassabb évében, 2014-ben került legközelebb az F1 a pályarekord megdöntéséhez.
Most pedig egyúttal a versenyben futott leggyorsabb kör rekordját is sikerült megjavítania Max Verstappennek, ami egy ilyen régóta a naptárban lévő pálya esetében igazi különlegesség, elvégre a sok helyen máig megdöntetlen időeredmények még a futamközi tankolás éveiben születtek.
A 2013-as szezon azért lóg ki ennyire a sorból az alábbi kimutatásban, mert abban az évben a pénteki és a szombati körözésnek egyetlen száraz pillanata sem volt, így a versenyen futott leggyorsabb kör számított a hétvége legerősebb próbálkozásának.
Az interlagosi pálya legjobb F1-es köridői 2000 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 2,960 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 1,500 másodperc
A korábbi körrekordnál gyorsabb pilóták száma: 11
Megdőlt körrekordok a szezonban: 18/19
A sorozat előző részei ide kattintva megtalálhatók