Valamelyest árnyékot vet Pierre Gasly pályafutásának eddigi legjobb futamára, hogy bár a versenyen a nem túl acélos versenyautóval is sokáig jól tartotta magát és több remek csatának is részese volt, végül megint meghibásodott az erőforrása. Szerencséjére, ezzel pozíciót nem veszített, de jó eséllyel ez újfent rajtbüntetést jelent majd Abu Dhabira, ha egyáltalán lesz hozzá alkatrész…
Nagyjából féltávnál volt kénytelen kiállni a versenyből Brendon Hartley, már szinte mondani sem kell, hogy technikai hiba miatt. Gasly remekül küzdve befutott a 12. pozícióban, egy kör lemaradással a győztes Sebastian Vettel mögött. De nem zajlott a franciának sem problémamentesen a verseny, már a célegyenesben járt, amikor autója drasztikusan lelassult, teljesen erőt veszített a motor, így nagyjából 60 km/órás sebességgel ért el a célvonalig.
„Már előtte is tudtam, hogy valami nincs rendben, minden körben kaptam a hibaüzenetet, hogy az olajnyomás nem stimmel. Tisztában voltam azzal, hogy korábbi fejlesztésű MGU-K van az autómban, reménykedtem, hogy kitart a végéig. Aztán 200 méterrel a cél előtt teljes gáznál egyszer csak totálisan elvesztette az erőt a gép. Átdöcögtem a célvonalon, szerintem úgy hatvannal. Mit tehettem volna? Utána szóltak, hogy parkoljam le az autót” – idézte vissza a helyzetet Pierre Gasly.
„Nem tudom, mi volt pontosan a hiba, de valami tönkrement. Előtte pedig nem mentünk rosszul. Az első etapban közel tudtam maradni Carlos Sainzhoz, végül pedig mindössze tizenhat másodperccel maradtam le a Renault-tól. Az eddigi legjobb versenyem volt” – tette hozzá a fiatal francia.