A Brazil Nagydíj első körében Romain Grosjean és Esteban Ocon ütközött egymással, miután a Haas pilótája megcsúszott. Ocon kiesett, honfitársa folytatta a versenyt, amelyen 15.-ként ért célba 10 másodperces büntetése után. A francia értetlenül állt a stewardok döntése előtt, akárcsak a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner, akitől már megszokott, hogy minden vitás eset után vehemensen védi versenyzőit.
„Az ítélet igencsak meglepett. Az eredményünket nem befolyásolta, addigra már elúszott a versenyünk, csak tesztként kezeltük. Meglátásom szerint két büntetőpontot kapott egy versenybaleset miatt. Strollnak pedig egy büntetőpontot osztottak ki, amikor 140 km/h sebességkülönbségnél tett egy veszélyes dolgot” – utalt a Mexikói Nagydíj időmérőjére, melyen Lance Stroll akadályozta Grosjeant (háromhelyes rajtbüntetést is kapott érte).
„Nem tudom megérteni, hol itt a következetesség. Továbbra sem, mert nem történik semmi javulás. Minél többet emlegetem, annál rosszabb” – mondta Steiner, aki Mexikóban felkereste Charlie Whiting versenyigazgatót, miután Grosjean büntetést kapott egy kanyar levágásáért, Fernando Alonso azonban megúszta, mikor később összeért a francia versenyzővel. Akkor Steiner úgy fogalmazott, konstruktív megbeszéléseket folytatnak. Arra, hogy történt-e előrelépés, így felelt: „Azóta semmi, ami a mai esetből is látszott.”
A csapat másik versenyzője, Kevin Magnussen ugyanakkor megúszta a büntetést, habár ő okozta a másik első körös balesetet, melyben Stoffel Vandoorne kiesett, és Daniel Ricciardo is részese volt. Ezzel az ítélettel Steiner egyetért:
„Versenybaleset volt, az első kanyarban mit kellett volna tennie? Elengednie mindenkit? Nagyon hasonló volt Vettel és Verstappen szingapúri balesetéhez. Vettel nem látta Raikkönent a baloldalán, aztán megtörtént a baj. Számomra ez ilyen egyszerű” – beszélt a rajtbalesetről, célozva arra, hogy akkor sem osztottak ki büntetést.