DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Verstappen: Padlógáz, ha felrobban, akkor felrobban

Egyik Red Bull-os sem elégedett az időmérőt követően: a negyedik helyről induló Verstappen az egyensúllyal, a hátrasorolt Ricciardo a szuperlágy gumival szenvedett. Az ausztrál szerint nem benne van a hiba: ha „idióta” lett volna, megmondaná.

A Red Bullok a harmadik erőt képviselték Interlagosban, egy olyan pályán, amely nem kedvez az RB13-nak: Lewis Hamilton Q1-es balesete után negyedik és ötödik helyet értek el az időmérőn. A jobb kört Max Verstappen futotta, és bár negyediknél jobb pozícióra nem lehetett volna esélye, a holland nem elégedett.

„Maximalizáltuk volna az eredményt, de hogy örülnék… Nem, nem igazán. Egész hétvégén az autóegyensúlyt hajszoltuk, és nem sikerült összeállnia. Arra sosem számítottam, hogy a Ferrarit vagy Mercedest legyőzöm ezen a pályán” – idézi a gpupdate.net a 20 éves pilótát. „Egyszerűen ez nem a mi pályánk a hosszú egyeneseivel, de a tőlünk telhető legjobbat nyújtottuk, maximalizáltuk az eredményt, de egyszerűen nem volt elég jó.”

Verstappen aranyköpése a Formula-1 saját videós stábja előtt hangzott el, arra a kérdésre, hogy tart-e a Renault sűrű motorhibáitól. „Azok után, mi minden történt velem ebben a szezonban, nem. Odalépek, padlógázon fogok menni, ha felrobban, akkor felrobban.”



Daniel Ricciardo ötödik lett az időmérőn, ám az MGU-H cseréje miatt tíz rajthelynyi büntetéssel kell számolnia. Az ausztrál Verstappenhez hasonlóan nem volt elégedett autójával.

„Azt hiszem, 14. vagy 15. helyről fogok indulni, ahogy hallottam. A Q3-ban a szuperlágyakkal nem igazán tudtam mit kezdeni, az utolsó szett gyanús volt nekem, vibrációt éreztem a gumik felől, a bal eleje pedig nem tapadt, ami bosszantó. Ahogy tudom, a nagyfiúk mind öt etapot teljesítettek szuperlágyon, mi meg csak hármat” – mondta Ricciardo, aki a Q2-ben szándékosan lágy abronccsal körözött, hogy ezen rajtoljon vasárnap.

„Örülök, hogy lággyal kezdhetem a futamot, így talán a vége felé, amikor felkerül az új szuperlágy, gyorsabbak lehetünk. Az igazat megvallva lággyal jobban éreztem magam, örültem volna, ha lágyat használtunk volna a Q3-ban. Egyelőre nincs tengernyi válaszunk, próbáljuk megtalálni a magyarázatot. Én mindig őszinte vagyok: ha blokkoltam a kerekeket, túlerőltettem, vagy idiótaként vezettem, akkor meg is mondom. Most azonban nem érzem magam annak” – nyilatkozott Ricciardo.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: