Amikor az FIA és az F1 vezetői közzétették, milyen elképzeléseik vannak a 2021-es motorformulával kapcsolatban, azonnal megoszlott a sportág jelenlegi résztvevőinek véleménye. Az új szabályokkal az erőforrások várhatóan olcsóbbak, hangosabbak és egyszerűbbek lesznek, két autógyártó, a Porsche és az Aston Martin pedig be is jelentette, hogy érdeklődnek a sportág iránt. Most két újabb, a Forma-1-ben korábban már szerepet vállaló cég fogalmazott meg pozitív véleményt a szabályokkal kapcsolatban.
Az egyik az Ilmor, amely korábban a Sauber, majd a McLaren számára tuningolta a Mercedes motorjait, vezetője, Mario Illien pedig nemrég a Red Bull-Renault körül forgolódott. „Az a legmegfelelőbb lépés, hogy eltávolodnak ettől a túlkomplikált terméktől, amelynek a hangja sem jó, és nem hozza lázba a rajongókat” - nyilatkozta Steve Miller, az Ilmor ügyvezetője a BBC-nek. „Ha mindennek egy átgondolt terv lesz az eredménye azt illetően, hogy hogyan tudnának több gyártót megnyerni a sportágnak, akkor ez könnyen elérhető, szerintem a megfelelő irányba haladnak.”
A másik motorgyártó cég a Cosworth, mely utoljára 2013-ban képviseltette magát az F1-ben, a Marussia beszállítójaként - Bruce Wood ügyvezető biztos benne, hogy a költségcsökkentés jótékony hatással lesz majd a sportág vonzerejére. „Úgy gondoljuk, hogy a szabályok sokkal szélesebb csoport előtt nyitják meg (az F1-et), kisebb költségért, amely többeket érdekelhet. Kulcsfontosságú az újonnan érkezők számára, hogy sokkal, sokkal kevesebbet költsenek. A jelenlegi szabályok mellett egyetlen független gyártó sem engedheti meg magának a csatlakozást, ahogyan az autógyártókat is taszítják ezek a rettenetes összegek.”
Noha az olyan gyártók, mint a Mercedes, máris ágálnak a szabályok ellen, Wood szerint a Forma-1 számára lényeges, hogy a hosszútávú fenntarthatóságot tartsa szem előtt. „Lehetetlen fenntartani a jelenlegi helyzetet, hiszen ha valaki kiszáll, nem hinném, hogy más a helyére lépne, ezért fontos, hogy hosszú távra tervezzenek.”