Az első három helyről induló Verstappen, Vettel és Hamilton között jósolt tűzijáték menetrendszerűen megérkezett a rajt után, ráadásul még hevesebben is alakult, mint azt várni lehetett. A három autó hasonlóan jól rugaszkodott el, és komoly szélárnyékos helyezkedésbe kezdtek egymással az 1-es kanyarig tartó közel 900 méteres sprintben. A féktáv előtt egy ponton a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes szinte egyvonalban is haladt, végül a belső ívet megragadó Vettel fordult el elsőként. Verstappen azonban vele tartott, és a kanyarkombinációban a két autó össze is ért. Megingásuk kapóra jött Hamiltonnak, aki megpróbált elbújni kettőjük mellett, a kijáratnál pedig a külső íven találta magát. Verstappen ragadta meg a vezetést, a hátulról érkező Vettel azonban most a Mercedeshez is hozzáért, ami mindkét bajnokesélyes autójában kárt tett.
Vettel az első szárny cseréje, Hamilton jobb hátsó defekt miatt volt kénytelen az első kör végén a bokszba poroszkálni, így az a furcsa helyzet állt elő, hogy a két főszereplő a mezőny hátuljára esett vissza. A Ferrari veszítette a kevesebb időt, így azonnal elkezdhette levadászni a riválisokat, Hamilton azonban több mint húsz körig leragadt az utolsó helyen a szintén kényszerű bokszkiállásból visszatérő Carlos Sainz mögött, ekkorra pedig körhátrányba is került. „Szándékosan csinálta” - hallhattuk Hamilton Vettellel kapcsolatos kérdését a Mercedes csapatrádiójában, amit mérnöke nem akart megerősíteni.
Az élen a kavarodás miatt Verstappen mögött érdekes sorrend alakult ki: Bottas, Ocon, Hülkenberg és Perez követte az előnyét fokozatosan építgető hollandot. Vettelnek a második helyig kellett feljönnie, hogy matematikailag még életben tartsa bajnoki esélyeit.
Előzetesen is kemény versenyt jósoltak az autók technikájának a megszokottnál nagyobb tengerszint feletti magasság, és emiatt valamivel ritkább levegő miatt, és talán a Renault-erőforrásokon is az ebből fakadó gyengébb hűtés fogott ki, amikor a három érintett csapat is elveszítette egy-egy pilótáját. A rajtbüntetéssel induló Daniel Ricciardo nagyon korán kiállt, majd Nico Hülkenberg is elkönyvelte zsinórban harmadik kiesését, miközben ismét dobogóközelben volt. Végül a 32. körben Brendon Hartley Toro Rossója gyulladt ki, miatta pedig virtuális biztonsági autós időszakot rendelt el a versenyirányítás, amely alatt szinte mindenki megejtett egy „olcsó” bokszkiállást. Ez segített Raikkönennek abban, hogy átugorja a korábban kereket cserélő Ocont a dobogóért.
A friss gumikon Vettel és Hamilton is agilisabbá váltak, a Ferrari pilótája tíz körrel a vége előtt feljött a negyedik helyig, és Raikkönen állt előtte, több mint 20 másodperces távolságban. A finn lelassíthatott volna az érdekében, de mivel Bottastól még ő is legalább ennyivel el volt maradva, nem volt reális, hogy Vettel befoghassa a Mercedest. A láthatóan nehezebben előző Hamilton eközben a 10. helyen ragadt le Fernando Alonso mögött, akivel egész komoly csatába keveredett, és bár semmi nem múlt rajta, így is lebirkózta a spanyolt a 9. pozícióért. Mivel azonban Vettel nem tudott az első két hely valamelyikére kerülni, Hamilton mai eredményétől függetlenül is behozhatatlanná vált a tabellán két futammal a szezon vége előtt, így a mezőny közepén célba érve ünnepelhette negyedik világbajnoki címét.
A negyedikként befutó Vettel mögött Ocon az 5., Stroll pedig a 6. hellyel lehetett felettébb elégedett, Perez pedig hazai közönsége előtt hozott egy 7. pozíciót.
A Red Bull győzelméhez viszont nem férhetett kétség ezen a napon, Max Verstappen karrierje harmadik diadalát szerezte az F1-ben.
A Mexikói Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 71 | 1:36:26.550 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 71 | 19.678 |
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 71 | 54.007 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 71 | 1:10.078 |
5 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 70 | +1 kör |
6 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 70 | +1 kör |
7 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 70 | +1 kör |
8 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 70 | +1 kör |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 70 | +1 kör |
10 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 70 | +1 kör |
11 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 70 | +1 kör |
12 | S.Vandoorne | McLaren-Honda | 70 | +1 kör |
13 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Renault | 70 | +1 kör |
14 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 69 | +2 kör |
15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 69 | +2 kör |
- | Carlos Sainz | Renault | 59 | - |
- | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 55 | - |
- | Brendon Hartley | Toro Rosso-Renault | 30 | - |
- | Nico Hülkenberg | Renault | 24 | - |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 5 | - |