A Toro Rosso istálló körül igen sűrű volt a levegő az elmúlt hetekben, először Danyiil Kvjat jegelése két versenyhétvégére, majd Carlos Sainz Renault-hoz távozása hozott újdonságokat, végül Pierre Gasly más elfoglaltsága állította nehéz helyzet elé a bikák fiókcsapatát, hogy ki vezesse az autót Austinban.
A választás végül teljesen váratlanul Brendon Hartley-ra esett, aki bő kilenc évvel ezelőtt már tesztelt egyszer a Toro Rossónál, de akkor még nem felelt meg a kívánalmaknak. Alain Prost, a Renault szaktanácsadója Sebastien Buemi kiválasztását szorgalmazta volna a beugrásra, de Franz Tosték máshogy döntöttek.
A négyszeres világbajnok legenda szívesen elengedte volna erre az egy alkalomra a svájcit, de elismeri, egy teljes szezonra nem válna meg vezérpilótájától (a Formula-E-ben a Renault e.dams istálló egyik főnöke az egykori francia pilóta). Hartley azonban 2018-ban is szerződtethető lenne, valószínűleg ez dönthetett végül az új-zélandi versenyző mellett.
„Sebastien felhívott és csak annyit mondtam neki, semmi probléma, ha felajánlják, hogy Austinban versenyezz, fogadd el. De a jövő évre nem tudna odaszerződni, szerződésben áll velünk és egy hónappal a szezon kezdete előtt nem engedhetjük el vezérpilótánkat. A Formula-E nagyon erős programmal rendelkezik és gyári csapat vagyunk” – nyilatkozta Alain Prost Buemi elengedéséről.
„Végül hivatalosan meg sem keresték, pedig Austinba szívesen elengedtük volna. Úgy vélem, simán megvan benne a potenciál, hogy igazán megragadjon a Formula-1-ben. Az, ahogy megszakadt ott a pályafutása, nagyon szomorú és rossz dolog. Egészen biztos vagyok abban, hogy jó munkát végezne az F1-ben is. De a Formula-E is felfelé ívelő pályán fut és pont ilyen versenyzőre van szükségünk, mint ő” – dicsérte Sebastien Buemit csapatfőnöke.
„Jolyon Palmer? Igyekszünk segíteni neki a későbbiekben, de jelenleg két pilótánk is van (Nicolas Prost és Buemi), mindketten kétéves szerződéssel. Próbálunk Palmernek helyet találni, de biztosan nem ebben az évben” – tért ki Jonathan Palmer fiára Prost.