2008 végén drámai bejelentés rázta meg a Forma-1-et, a Honda ugyanis úgy döntött, a gazdasági világválság autóiparban érezhető hatásai miatt kivonul a sportágból. Ezzel Rubens Barrichello és Jenson Button gyakorlatilag álláskeresővé vált - a brit korábban azt nyilatkozta, mindez a londoni Heathrow-repülőtéren jutott tudomására, a hír hallatán pedig elejtette telefonját. De még a száguldó cirkuszban is vannak tündérmesék: Ross Brawn megmentette az alakulatot, Button pedig világbajnoki győzelemig masírozott a BGP 001-es modellel.
Ám a holtszezon korántsem volt ilyen vidám: mivel a mezőny nagy része már bejelentett párossal rendelkezett 2009-re, a Honda duója még a visszavonulás, vagy az egy éves kihagyás gondolatával is kacérkodott - Button most megjelent, Life to the Limit című önéletrajzi könyvében felvetette, hogy a kevés opció közül az egyik a Toro Rosso volt, Sebastian Vettel távozásával ugyanis megüresedett egy hely az alakulatnál.
„Nagyon szerettem őket, nagyszerű hozzáállással rendelkeztek és rendelkeznek ma is, de tudtam, hogy az ő autójukkal soha nem fogok dobogóközelbe kerülni” - írta a brit, hozzátéve, miért nem döntött végül mellettük. „Azt akarták, hogy szponzori pénzeket vigyek hozzájuk, segítve ezzel a csapat anyagi helyzetén, amely nem igazán volt szimpatikus számomra” - tette hozzá Button.
Noha a Toro Rosso a hatodik, míg a Honda a kilencedik helyen zárta a 2008-as bajnokságot, egy évvel később világbajnokká vált a brackley-i alakulat, a Red Bull fiókcsapata pedig az utolsó pozícióban végzett.