Már a turbókorszak előtt, 2013-ban megmutatkoztak a jelei a Mercedes következő évekbeli uralmának, az ezüstös alakulat 2014-től pedig valósággal letarolta a Forma-1-et. Bár idén egyenrangú ellenfelet kaptak a Ferrari személyében, a nyilvánvaló balszerencse mellett úgy tűnik, a Scuderia elfogyott a szezon második felére, a Mercedes W08-asa pedig hiába bizonyult többször is nehezen kezelhető dívának az év során, négy versennyel a zárás előtt toronymagasan vezetik mindkét bajnokságot.
A csapat eddig ugyanabban a filozófiában tervezte autóit, mely a dizájnban egyértelműen látható volt, ám egyik anonimitásba burkolózó mérnökük úgy vélekedett, hogy jövőre valószínűleg váltani fognak.
„A jelenlegi koncepció fejlesztési görbéje végére ér” - nyilatkozta a szakember az Auto Motor und Sportnak, azt pedig a lap tette hozzá, hogy nagyobb dőlésszögű modellt használhatnak ezentúl, akárcsak a Red Bull. „Teljes koncepcióváltás lesz” - folytatta a mérnök. „Más padlólemezt, és eltérő diffúzort igényel majd, az ilyen változás azonban magában hordozza a fejlesztés lassú elkezdésének kockázatát.”
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója egyetért Toto Wolffal abban, hogy a W08-as nehéz autó. „Nem volt rossz, de olyat szeretnénk, melyet könnyebb beállítani egy-egy pályára, és garantálja, hogy az utolsó cseppnyi teljesítményt ki tudjuk facsarni belőle. Reméljük, hogy a következő évben kevésbé lesz temperamentumos az autónk.”