A három rémes ázsiai futam után Sebastian Vettel 59 pontra került a világbajnoki címtől: Malajziában és Japánban is műszaki hiba miatt esett ki. A Ferrari minőség-ellenőrző részlegére vezette vissza a problémákat. Az egység megerősítése érdekében a Fiatnál dolgozó szakembert, Maria Mendozát nevezték ki a minőség-ellenőrzéshez. Egy rivális azonban óva int attól, hogy a Ferrari túlságosan felforgassa megszokott struktúráját.
„Ilyenkor a teendő az, hogy végigmegyünk a folyamatok során, és visszakövetjük őket” – mondta az Autosportnak Otmar Szafnauer, a Force India műveleti igazgatója, aki korábban gyári csapatnál is megfordult, mikor a Honda alkalmazottja volt. „Ha ugyanez nálunk történik meg, és kiesünk egy műszaki probléma miatt, akkor az a hibalistára kerül, és feltárjuk, mi történt.”
„Ezután a felelős mérnök elmondja a probléma alapvető okát, hogy hogyan fogjuk kijavítani, és mit teszünk azért, hogy ne forduljon elő még egyszer. Amit nem szabad megtenni, hogy megváltoztatjuk a folyamatokat, melyek előtte mindig is működtek. Akkor káoszba tartunk. Csak ha a folyamat nem működik, akkor kell fél lépést megtenni hátra, visszafelé tekinteni, és azt mondani, rendben, hozzuk helyre a folyamatot” – beszélt arról, hogy ő a Ferrari helyében mit tenne.
Szafnauer szerint különösen fontos egy nagy csapat esetében, hogy bízzon a bevált munkafolyamatokban: „Ha egy csapat ennyivel nagyobb, mint a miénk, akkor a procedúráknak a helyükön kell lenniük. Ha megtalálják a kiváltó okot, ki lehet javítani, lehet tesztelni, és elérni, hogy ne forduljon elő ismét. Ha ezt újra és újra megcsináljuk, akkor eredményre jutunk. Én pont így tenném. De ebben a kultúra is szerepet játszik valamelyest: azon múlik, ki vagy, ki nem vagy” – vette számításba az olasz morált is.