Fernando Alonso sosem rejtette véka alá véleményét a japán erőforrásról már a kezdetek kezdetén sem. A kétszeres világbajnok nagyon bízott a McLaren-Honda együttműködésben, ám már az első évben csalódnia kellett, hogy az autó nem veszi fel a versenyt még a középmezőnnyel sem. 2016-ban határozott javulást láthattunk, ám az erőforrás még mindig a leggyengébb maradt, 2017 pedig egyenesen katasztrófával ért fel, amit nem is élt túl a szövetség, a McLaren Renault-ra vált 2018-tól.
A Honda F1-es projektjének vezetője, Yusuke Hasegawa elismerte, hogy nagyon szégyellik a japán gyárban, hogy képtelenek voltak egy jó motorral segíteni Fernando Alonso erőfeszítéseit, hogy győzelmekért harcolhasson. Ugyanakkor voltak olyanok is a vállalatnál, akik nem fogadták pozitívan a spanyol időnként éles kritikáit.
„Alonso mindig nyomás alá helyezett. Amikor az autó nem működött jól, nem átallott odajönni hozzám és közölni, hogy nem éppen boldog a teljesítménnyel. Ő egyébként jó ember, valószínűleg kicsit zavarban volt, hogy meg kellett engem dorgálnia… de szükség volt rá. Utólag azt látom, hogy ő egyszerűen azt akarta, hogy minden rendben menjen, ezért szégyellem magam annyira, hogy nem tudtunk megfelelni” – nyilatkozta Hasegawa.
„Túl politikus szemlélete lett volna? Nem hiszem, Alonso azért kritizált minket, mert nem volt elégedett velünk, minden joga megvolt hozzá” – tette hozzá a japán szakember. És mi a helyzet a „GP2-es motor”, vagy egy másik esetben a „kínos, nagyon kínos” megjegyzésekkel, amit az erőforrásra tett? „Nyilván vannak a Hondánál olyan emberek, akiket nem tett boldoggá a spanyol hozzáállása. De én nem tartozom közéjük, nekem ez nem okozott gondot. Nagyon csalódott vagyok, hogy nem adhattam neki egy igazán jó motort. Személyesen ezt nagyon sajnálom, kellemetlenül éreztem magam és mérges is voltam. De az F1-ben nem lehet mindenki boldog” – tette hozzá Hasegawa.
„Alonso profi módon végezte a munkáját, de a pilóták mindig érzékeny lelkek, meg kell értenünk, hogy így viselkednek. Nem volt elégedett? Ha a miénk lett volna a legjobb autó, biztosan boldog lett volna, úgyhogy ezért mi csak ne panaszkodjunk! A Prost-Senna-éra miatt az elvárások nagyon magasak voltak, ez volt a mi nagy hibánk. Nem tudtuk megugrani a túl magasra tett lécet, a saját elvárásainkat. Túl ambiciózusak voltunk, nem voltunk valójában kellőképpen felkészülve 2015-re. Most már lassacskán fejlődünk, de odafent már az elejétől többet vártak” – mutatott rá az egyik fő gondra a projekt-vezér.
„A Honda azonban szakadatlanul harcolni fog, soha nem adjuk meg magunkat, most sem fogjuk. Különben már régen nem lennénk a Formula-1-ben. Jelenleg azon vagyunk, hogy kiküszöböljük a két fő gondot. Az egyik, hogy a motorban nincs elég lóerő, a másik pedig, hogy amink van, azt sem úgy visszük egyelőre pályára, ahogy szeretnénk” – zárta gondolatait Hasegawa.