Négy verseny maradt még hátra a 2017-es világbajnoki évadból, az élen többé-kevésbé rendeződtek már a viszonyok, köszönhetően Vettel és a Ferrari bakijainak. Reálisan nézve az egyéni címet Lewis Hamilton már csak elképesztő balszerencsével veszítheti el, a Mercedes pedig hasonlóan komoly előnyt épített fel a gyártók világbajnokságában.
Az első négy hely szinte már leosztva, a Mercedes, Ferrari, Red Bull, Force India sorrend nemigen borulhat már fel, az ötödik helyért azonban ádáz csata dúl. Alapvetően egy átlagos Formula-1-es rajongó nem igazán izgatja magát azon, hogy melyik istálló lesz az ötödik helyezett, netán a nyolcadik. A csapatoknak viszont óriási jelentőséggel bír és természetesen nemcsak a presztízs miatt, hanem nagyon komoly anyagi vonzata is van a végső helyezésnek.
Jelenleg az ötödik helytől lefelé Williams, Toro Rosso, Haas, Renault sorrendet láthatunk, ám mindössze tizennégy pont választja el az ötödiket a nyolcadiktól. Ez a különbség akár egy nagydíj alatt is behozható szerencsés esetben, a tét pedig komoly. A Formula-1-ben szinte minden a pénzről szól, így nagyon nem mindegy, hogy az év végén mekkora szeletet kap az adott csapat a pénzdíjból.
A számítások ugyan bonyolultak, de leegyszerűsítve a számokat, nagyjából megítélhető, mekkora összeg forog kockán. Közel 324 millió dollár a felosztott pénzmennyiség, amiből az ötödik helyezett istálló 10%-ot kap, ami közel 32,5 millió dollár, a nyolcadik helyezett 6%-ban részesül, ami 19,5 millió körüli összeg. A különbség tehát megközelíti a 13 millió dollárt, ami egy középcsapat költségvetésének nagyjából 10%-át teszi ki, tehát sokat számít a differencia.
A legnagyobb csapatoknak is számítana az összeg még úgy is, hogy a Ferrari például 200 milliós extra támogatást kap a Phillip Morristól, miközben hosszú évek óta nem is szerepelhet dohányreklám a Formula-1-ben. De gondoljunk bele, hogy a Haas az emlékezetes csatornafedeles ütközés után a pálya hibájából bekövetkezett javítási költséget Sepangra szeretné hárítani, amiről egyelőre megy a huzavona. A hírek szerint 650 000 dollárnyi kártérítést fizethet a maláj pálya az amerikai istállónak, ehhez képest pedig tizenhárom millió elég vaskos különbség.
Ha ilyen szemmel nézzük az utolsó négy futamot, extra izgalmakat is tartogathat számunkra, hogy végül ki jön ki legjobban a hajrából. A Renault-nál és a Toro Rossónál pilótaváltás történt, a Williams formája azonban nem éppen eget rengető a második félévben, a Haas pedig legutóbb, Suzukában szerepelt kiválóan. 14 pont nem nagy távolság, bármikor behozható.