Nico Hülkenberg sürgeti a Renault-t, hogy minél hamarabb javítson a megbízhatóságán, azok után, hogy a DRS-rendszerében fellépő probléma miatt kényszerült kiállni a Japán Nagydíjról. A német pilóta pontszerző helyen autózott, sőt, friss gumijainak köszönhetően az előtte autózókat támadta nagy lendülettel, amikor az egyes kanyarban a nyitható hátsó szárnyeleme nem záródott vissza.
A versenyautó viselkedése innentől kiszámíthatatlanná vált a kanyarokban, az elem azonban folyamatosan nyitva maradt, így a németnek a bokszba kellett hajtania. „Normális esetben amikor elengedjük a gázpedált, vagy ha kikapcsolod a DRS-t, akkor csapódik vissza a szárnyelem” – nyilatkozta Nico Hülkenberg a Motorsport.com szakoldalnak.
„Most viszont nyitva maradt, mert egy kis fémlap eltört benne, emiatt a hidraulikus rendszere már nem működött, blokkolta egyszerűen a lecsukódást. Az első kanyarban történt, amit emiatt csak furcsán vehettem be, más kanyarok az első szektorban viszont kifejezetten ijesztően veszélyesek voltak így” – emlékezett vissza a rutinos német.
Ez már nem az első és nem a második eset volt, hogy ebben a szezonban a Renault meghibásodása miatt volt kénytelen kiállni Nico Hülkenberg, sürgeti a megbízhatóság fejlesztését, de türelmes csapatával. „Abszolút nem jó, hogy ennyi hibánk van, de ez is része a fejlesztési programnak, aminek éppen a közepén járunk. Ismét ráleltünk egy gyengeségünkre, az autó elég gyakran küzd megbízhatósági problémákkal, de néha még a tempóval is küzdünk. Rengeteg munka áll még előttünk” – tekintett előre a Renault vezérpilótája, aki Austintól új csapattársat kap Carlos Sainz személyében.