Katasztrofálisan indult az utolsó Malajziai Nagydíj a Ferrari számára. Időmérős motorproblémája után Sebastian Vettel eleve csak az utolsó rajtkockába állhatott fel, így az istálló elsősorban a kvalifikáción második pozíciót szerző Kimi Raikkönenben bízhatott. A finn bokszból kivezető körén azonban turbóhibát észlelt, amint pedig megérkezett a rajtrácsra, a szerelők rögtön lekapták az SF70H motorborítását. Akárcsak a tegnapi időmérőn Vettel esetében, a kevés idő nem volt elegendő, hogy érdemi munkát végezzenek: a finn autóját betolták a bokszutcába. A szerelés folytatódott, Raikkönen azonban végül részt sem vett a versenyen.
A pole-pozíciót megszerző, fő ellenfeleitől megszabaduló Lewis Hamilton így egyedül rajtolt el az első sorból közép-európai idő szerint 9 órakor: a brit meg is őrizte a vezető pozíciót, mögötte csapattársa, Valtteri Bottas startolt nagyot az 5. pozícióból. Az első kanyarkombinációban néhány pillanatra a második helyen is feltűnt, de végül Max Verstappen megtartotta ezt a pozíciót. A Mercedesek és Red Bullok mögött az ötödik helyen az Esteban Ocont legyűrő Stoffel Vandoorne következett.
Vettel lágy gumin rajtolt el a mezőny szuperlágyat használó többségével ellentétben, és ahogy számítani lehetett rá, sorban előzte riválisait: az első kör végén hat helyet javítva 13. helyen szelte át a célvonalat. Rövidesen már a pontszerzés határán, a 11. pozícióban autózott, Fernando Alonso mögé azonban beragadt.
A vezető Hamilton nem tudta leszakítani Verstappent – a harmadik Bottas hátránya körönként egy másodperccel nőtt –, a holland pedig a 4. körben a DRS segítségével az első kanyarban váratlanul megelőzte a Mercedes-pilótát. Bár úgy tűnt, Hamilton visszatámad, a Red Bull-os körről körre leszakította ellenfelét.
Ricciardónak a 9. körig tartott átvennie a dobogós helyet Bottastól: előbb az első kanyarkombinációban próbálkozott, sikertelenül, a derékszögű 4-esben azonban belső íven eredményesen beszúrt a finnek. Hátrébb Vettel ugyanekkor tudta áthámozni magát Alonsón: miután a spanyol megvolt, Kevin Magnussent sokkal könnyedebben utasította maga mögé.
Leszámítva Ocont, aki a rajtot követően Felipe Massával ütközött, ezért már a kör végén kerékcserére érkezett, Nico Hülkenberg és Magnussen nyitotta a kiállások sorát a 11. körben, lágy gumira cserélve az élettartama végéhez közeledő szuperlágyat.
A Red Bull versenytempója sokkal erősebb volt a Mercedesénél: a 15. körben már 7 másodpercet tett ki Verstappen előnye Hamiltonhoz képest. Vettel elől a Williamsek és Vandoorne kiálltak, mielőtt támadási pozícióba kerülhetett volna: így tiszta pályán szórhatta a gyorsabbnál gyorsabb köröket. Végül azonban előzött is egyet, az elfogyó szuperlágy gumikon haladó Sergio Perezt átugorva a 22. körben feljött az ötödik helyre. Négy körrel később már a negyedik Bottasszal csörtézett.
A Mercedes és Red Bull pilótái – továbbá Perez, Alonso és Sainz – a többieknél jóval tovább bírták szuperlágy abroncsokon: közülük a Verstappentől ekkor már 9 másodperccel lemaradó Hamilton állt ki először, a 27. körig óvta meg a legpuhább abroncsokat, a Bottas-Vettel páros elé tért vissza. Egy körrel később az éllovas Verstappen következett.
Meglepetésre ugyanebben a körben, a vártnál korábban, a verseny féltávjánál Vettel is érkezett, ő a lágyra kapott szuperlágyat: így reagált a Ferrari arra, hogy a versenyző beszorult Bottas mögé. A német így könnyen megőrizte pozícióját akkor, mikor a finn is megérkezett saját kerékcseréjére.
Miután a 30. körben Ricciardo és a többi szuperlágy abroncson kezdő versenyző is kiállt – a hetedik helyen haladó Sainz pedig motorhiba miatt kiesett –, a következő sorrend állt elő: Verstappen vezetett Hamilton, Ricciardo, Vettel és Bottas előtt, míg a középcsapatok különversenyét a hatodik helyen Perez vezette.
A szuperlágy abroncson Vettel gyorsabb köröket teljesített, mint az előtte levő versenyzők, sorban hozzá fűződtek a futam legjobb időeredményei – 1:34,218-cal az új versenyben futott körrekordot is felállította, melyet aztán megjavított –, de Ricciardóhoz képest is több mint 10 másodpercet kellett ledolgoznia.
Az 56 körös verseny 47. fordulójában Vettel már DRS-távolságon belül követte Ricciardót, és bár több körön át próbálkozott, végül elfogyott szuperlágy abroncsainak ereje, és kiengedett. Így a másik Red Bull szerezte az utolsó dobogós pozíciót a 2016-os Spanyol Nagydíj után pályafutás második futamgyőzelmét szerző Max Verstappen, valamint a második hellyel bajnoki előnyét tovább növelő Hamilton előtt. A Milton Keynes-i csapat a szezon során másodszor győzött: míg a bakui eredményben nagy mértékben közrejátszott a szerencse, most tempóból hódították el az első helyet, még ha a végkifejlet más is lehetett volna, ha a Ferrarit nem sújtja szerencsétlenségek sorozata.
Vettel nem szomorkodhatott negyedik helyével sem szombati motorhibája fényében: de annál dühösebb volt a levezető körön, mikor összeütközött Lance Stroll-lal, a Ferrari bal hátsó kereke pedig kitört, és az autó hátulja is roncsolódott! A németet honfitársa, Pascal Wehrlein szállította vissza a bokszutcába.
A magányos ötödikként beérő Bottas mögött Perez szerezte a hatodik helyet, míg Stoffel Vandoorne megismételte szingapúri hetedik pozícióját, eddigi legjobbját: a két Williamst, Strollt és Massát előzte meg a bokszból kijövet, ami döntőnek bizonyult. Kalandos verseny végén Ocon egyetlen pontot szerzett. Kényszerű első körös kiállása után három helyet veszített, miután a Sainzzal vívott csatában összeértek az autók kerekei, és újra megforgott. Később Massával akadt egy újabb összezördülése, aki kivezette a pályáról a franciát.
Alonso 11. helyével végül lemaradt a pontszerzésről – Ricciardo üldözése közben tartott be Vettelnek –, a verseny újonca, Pierre Gasly pedig 14. helyen ért célba, az utolsó körökben honfitársát, Romain Grosjeant szorongatta meg. A nagydíjon csupán ketten nem értek célba: az el sem rajtoló Raikkönen, valamint Sainz.
A verseny 56 körének részletes történései élő közvetítésünkben olvashatók vissza.
A Malajziai Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Körök | Hátrány | |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 56 | 1:30:01.290 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 56 | 12.770 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 56 | 22.519 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 56 | 37.362 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 56 | 56.021 |
6 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 56 | 1:18.630 |
7 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 55 | 1 kör |
8 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 55 | 1 kör |
9 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 55 | 1 kör |
10 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 55 | 1 kör |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 55 | 1 kör |
12 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 55 | 1 kör |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 55 | 1 kör |
14 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Renault | 55 | 1 kör |
15 | Jolyon Palmer | Renault | 55 | 1 kör |
16 | Nico Hülkenberg | Renault | 55 | 1 kör |
17 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 55 | 1 kör |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 54 | 2 kör |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 29 | kiesett |
- | Kimi Raikkönen | Ferrari | 0 | nem indult |