DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Palmer: Egy szélroham miatt pördültem meg

Nem épp hízelgő egy versenyzőre nézve, ha két egymást követő körben is megforog. Jolyon Palmer elismeri, hogy a második önhibájából történt, az elsőért azonban a hátszelet hibáztatta Sepangban.

A Malajziai Nagydíj valószínűleg Jolyon Palmer végső Formula-1-es versenyeinek egyike: jövőre nem marad a Renault kötelékében, és minden bizonnyal nem tűnik fel másik csapatnál sem. Bár Szingapúrban megvillant és hatodikként ért célba, Sepangban láthatóan újra kiütközött rajta a nyomás: egy ideig 12. helyen haladt csapattársa, Nico Hülkenberg mögött, később azonban kétszer is megforgott.

„Úgy gondolom, gyorsabb voltam nála. Ezután viszont elvesztettem, mivel túl közel haladtam hozzá” – mondta az Autosport lapnak Palmer. „Nagy hátszél fújt, ami zavaróan hat az emberre, ha valaki más mögött halad. Ilyenkor a hátul levőt éri a széllökés. Nagyon sok aero veszett el, és mivel épp úgy fordultam, mint más körökben, hirtelen nem volt meg a hátulja. Abban az egy körben egészen más volt, mint a többiben, ami meglepett engem.”



A második megpörgés rögtön a rákövetkező körben történt. A Magnussennel összeütköző Palmer itt elismerte vétkességét, és még örül is, hogy a stewardok nem büntették meg: „A hátsók nagyon forrók voltak az első megpördülés miatt. Verstappen lekörözött, aztán rögtön jobbra húzott előttem, így megszűnt az aero. Ez bosszantó megforgás volt, mivel igyekeztem Kevint magam mögött tartani. Egyszerűen hibáztam, túl sok leszorítóerő veszett el, amikor Max előttem volt. Épphogy hozzáértem (Magnussenhez), mikor megpördültem. Örülök, hogy a stewardok nem léptek semmit.”

„Ami a tempónkat illeti, végig a pontok környékén voltam. A megforgások nélkül 11. helyen végezhettem volna” – mondta a végül 15. pozícióban befutó Palmer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: