Nagyon úgy néz ki, hogy Jolyon Palmer kézzel-lábbal ragaszkodik versenyzői üléséhez a Renault gyári istállójánál, miközben a franciák már egyértelműen szabadulnának a már két éve jelentősen alulteljesítő brit pilótától. Már a Szingapúri Nagydíjon felmerült, hogy Malajziától átül a Renault-ba Carlos Sainz, aki jövőre úgyis érkezik Palmer helyére.
Renault-hoz közel álló források szerint a franciák ajánlatot tettek Palmernek, hogy hárommillió dollárért cserébe hagyja el azonnal az istállót, hogy a hátralevő hat versenyen már Carlos Sainz minél inkább összeszokhasson a versenyautóval és a csapat is a lehető legjobb eredményt érje el. Jonathan és Jolyon Palmer azonban a hírek szerint visszautasította az ajánlatot. A jelek szerint a brit pilóta jó szerződést kötött.
A gyári istálló a hivatalos előzetesében Palmert szerepelteti a pilótái között, idézik is a futamra való felkészülése közben. „Az autó egyre jobb, én úgyszintén folyamatosan fejlődök, újabb jó helyezést célzunk meg Sepangban” – nyilatkozta Jolyon Palmer, aki a hozzá közel állók szerint végre felszabadultan vezethet, a legnagyobb teher lekerült a válláról a szingapúri hatodik helyezést követően.
Még egyetlen lehetősége maradt a Renault-nak, ha megemelik az ajánlatukat 7 millió dollárra, amivel Palmert és szponzorait is ki tudják vásárolni. Kérdés, hogy ez ennyire fontos-e a gyári csapatnak a világbajnokság hajrájában, ráadásul leendő váltótársa, Carlos Sainz inkább úgy készül, hogy év végéig a Toro Rossónál marad Malajziát követően is, minthogy egy korai váltás részese legyen a francia csapathoz.
„Senki nem mondott nekem még semmit, hogy váltanom kellene. Úgy vélem, most jobb lenne inkább még év végéig a Toro Rossóval maradnom és teljesen arra összpontosítanunk, hogy a csapatunk a lehető legjobb teljesítményt nyújtva és legtöbb pontot gyűjtve fejezze be a szezont” – fogalmazott Sainz az Onda Cero rádióban.