A baleset után, melyet a nézők csak Vettel szemszögéből láthattak, a német a figyelmetlennek nevezett Strollt hibáztatta, míg az újonc állította, ő normál módon haladt a pályán, miközben gumitörmeléket szedett fel. A versenybíróság testülete több kameraállást megtekintett, amely alapján határoztak.
A stewardok 37-es számú dokumentuma leírja az 5-ös kanyar előtt kialakult helyzetet: a közelben volt Romain Grosjean is, aki belső íven közeledett a pálya közepén haladó Stroll felé. Eközben Vettel külső íven akarta kikerülni Strollt, csekély mértékben pedig az 5-ös kanyar csúcspontja felé kormányzott. Stroll kis mértékben távolodott a csúcsponttól, így ért össze az 5-ös autó bal hátsó kereke a 18-as első kerekével.
Az illetékesek úgy döntöttek, az esetben nem állapítható meg felelős: „A stewardok tekintetbe vették, hogy egyik versenyző sem okolható teljes vagy túlnyomó mértékben az incidensként, ezért nem folyamodnak további intézkedéshez. A stewardok ugyanakkor tekintetbe vették azt is, hogy hiába ért véget a versenyt, minden versenyzőnek körültekintést kell tanúsítania a levezető körön” – áll a döntés indoklásánál.
Sebastian Vettelnek jelenleg 7 büntetőpont áll szuperlicenszén – 12 után jár egyfutamos eltiltás –, de ebből kettő holnap törlődik, mivel azokat a tavalyi maláj versenyen kapta, a büntetőpontok pedig egy évig érvényesek. Stroll rövid F1-es pályafutása alatt még nem kapott büntetőpontot.