1999-ben került először az F1-es versenynaptárba Sepang, azóta számtalan óriási és különleges versenyt futottak itt a versenyzők. A hosszú évek alatt azonban egyvalami mindig ugyanaz maradt, a rendkívül nehéz időjárási körülmények. A malajziai éghajlat az óriási hőséggel és hatalmas páratartalommal már önmagában nagy kihívást jelent a pilótáknak.
Malajziának lejár a szerződése ezután a nagydíj után, amit nem újítottak meg. Mind az F1 vezetése, mint a malajziai kormányzat úgy nyilatkozott idén áprilisban, hogy most futják az utolsó Malajziai Nagydíjat. A maláj miniszterelnök, Najib Razak szerint a folyamatosan csökkenő jegybevétel, nézőszám és a turizmus gyengülése miatt hozták ezt a döntést.
2014-ben Lewis Hamilton aratott győzelmet Sepangban, a háromszoros világbajnok több pilótatársával egyetemben sajnálja, hogy a közkedvelt pálya kikerül a versenynaptárból. „Nagyon szomorú arra gondolni, hogy ez az utolsó verseny itt. Ez a helyszín a legnagyobb kihívás mind az autó, mind a csapat számára. Ez az egyik legnehezebb, sőt talán a legnehezebb pálya az egész szezonban, nemigen lehet majd pótolni semmivel” – nyilatkozta Lewis Hamilton.
Több pilóta is úgy jellemezte, hogy olyan érzés itt versenyezni, mintha egy szaunába overallba kellene beülniük. A cockpitben a hőmérséklet eléri az 50 fokot is, a páratartalom körülöttük pedig 70% körüli. A versenyzők nagyjából három liter folyadékot veszítenek egy másfél órás Malajziai Nagydíj során, a Mercedes adatai szerint.
Tavaly Hamilton számára rémálomként végződött a sepangi futam, az első kockából indulva végig vezette a versenyt, ám végül motorhiba miatt kiállni kényszerült. Így kicsúszott a kezéből a biztos 25 pont, Rosberg pedig eggyel előrébb lépett, így még többet veszített. Végül a világbajnokságot öt ponttal veszítette el Nico Rosberggel szemben.