DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Megtöbbszörözte támogatását a Red Bull

A száguldó cirkusz jelenlegi leghíresebb italgyártó cégének nagyon sok pénzébe kerül a Formula-1. Nyilvánosságra került, hogy az eddigiekhez képest négyszer annyit invesztálnak az istállóba.

Hogy mennyire költséges egy Formula-1-es csapat működtetése, arra újabb példa a Red Bull esete. A 2010-től kezdődő években nem jelentett semmilyen problémát a sok kiadás, az istálló sorra nyerte a világbajnoki címeket Vettel révén, a tulajdonoson kívül is jöttek a támogatók, plusz az extra pénzek a sok győzelem miatt.

Az elmúlt években a Forbes magazin értesülései szerint a Red Bull Racing kiadásai 9,2 százalékkal növekedtek. Emellett elvesztették névadó szponzorukat, az Infinitit is. Azóta ugyan az istálló megszerezte az Aston Martin, a Puma és a TAG Heuer támogatását, de még ez sem pótolja teljesen a korábbi bevételeket, amit az Infiniti biztosított.

A csapat jóval kisebb szelethez jut az FIA által fizetett pénzből, mivel jócskán visszaestek a rangsorban. A jelenlegi időszakot 2015 óta számolják, amikor is a csapat az évtized leggyengébb szezonját produkálva csak negyedik lett az összetettben, futamgyőzelem nélkül. A 2016-os évadban Ricciardo és Verstappen is győzött egyszer-egyszer, ez a stáb irányába jelentett extra kifizetéseket prémium gyanánt.

A Red Bull még több pénzt áldoz a Formula-1-re


Az anyacég mindent egybevéve a korábbi 10,1 millió fontról 2015-ben 40,6 millió fontra emelte a befektetési összeget a Red Bull istállóba. Ennek ellenére Dietrich Mateschitz tulajdonos meglehetősen elégedetlen, mivel a megnövelt támogatás ellenére 2017-ben eleddig a Red Bull mindössze egy győzelmet aratott Azerbajdzsánban és a harmadik helyen állnak a gyártók világbajnokságában.

A juniorcsapat a hatodik pozíciót foglalja el tizennégy futamot követően. Dr Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója sem éppen boldog az utóbbi idők teljesítményét látva. „Hatalmas összeget fektettünk a Toro Rossóba is, de nem látszódik ez meg pontokban” – fogalmazott Marko.

Christian Horner csapatfőnök jó ideje hangoztatja, hogy az F1-ben költségcsökkentésre lenne szükség, többek között a motorok árából (és bonyolultságából) kellene visszavenni. Új motorszabályok azonban csak 2021-től érkeznek. A Renault-val való szerződés 2018 végén lejár, a spekulációk szerint a Red Bull követi majd fiókcsapatát a Hondához, ha a japánok elég versenyképesek lesznek. A Honda támogatása újabb lökést adhat pénzügyileg, bár az eddigi teljesítmény miatt meglehetősen nagy rizikót hordoz magában.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: