A 2017-es Kínai Nagydíjon sokan szabálytalannak érezték Sebastian Vettel elhelyezkedését a kijelölt rajtkockában: az autó két kereke kilógott a felfestett vonal mögül, a versenyző ezzel egy vízfoltot került el. Vettel rajtját az FIA rendszere emiatt nem is tudta érzékelni, a versenyző mégsem kapott büntetést: a nem egyértelmű szabályok miatt nem lehetett illegálisnak minősíteni beállását.
Az FIA ennek megfelelően módosította 2018-as sportszabályzata 36.13-as cikkelyét:
A 38.3 c) vagy d) cikkelyben részletezett büntetések valamelyikét vetik ki, amennyiben úgy ítélik meg, bármelyik versenyző:
a) Megmozdult, mielőtt a rajtjelet megadták, ennek elbírálása az FIA által jóváhagyott és kiosztott, minden autóra felszerelt jeladó alapján történik, vagy;
b) Az autóját úgy helyezte el a rajtrácson, hogy a jeladó nem képes észlelni az első mozdulatot, amellyel az autó elmozdult a rajtrácsról, mikor a rajtjelet megadták.
A szabályt a kiugrást észlelő jeladó perspektívájából fogalmazták meg, a rajongók számára azonban sokkal fontosabb vonatkozás, hogy lényegében megtiltja az olyan trükkös beállásokat, mint Vettelé Kínában. Szabályszegés esetén áthajtásos vagy stop-and-go büntetést oszthatnak ki.