DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Renault a legjobb úton jár

A tavalyi év egyik negatív meglepetése volt, hogy a visszatérő gyári Renault istálló a sereghajtók között vívta harcait. A 2017-es tervekből minden megvalósult, sőt, kicsit túl is teljesített a csapat a Renault vezérpilótája szerint.

Nico Hülkenberg pontosan azt kapta eddig a Renault-tól, amire számított, amikor aláírta szerződését a francia gyári istállóval. Sőt, a rutinos német szerint valójában a csapat kicsit nagyobbat is ugrott előre, mint amire előzetesen számítani lehetett, a középmezőny elejére került, az év közbeni fejlesztések pedig egytől egyig beváltak.

Hülkenberg különösen jól teljesít idén, az istálló eddig megszerzett 42 pontjából hat kivételével mindet ő szerezte. Úgy fest, hogy a pályák többségén a Renault már a negyedik erő a Mercedes-Ferrari-Red Bull trió mögött. Jelenleg a csapat csak a hetedik helyen áll a konstruktőrök között, de közel vannak a negyedik helyhez is, az év elején összeszedett hátrányból folyamatosan farag a Renault a Williamshez képest.

Az enstone-i alakulatban továbbra is benne van Hülkenberg teljes bizalma, főleg azért, mert előzetes várakozásait túlteljesítette a csapat teljesítménye. „Teljes bizalmam és hitem az istállóban van. Úgy vélem, folyamatosan jó úton járunk. Még mindig rengeteg a tennivalónk, jól tudom, de egyértelmű, hogy a dolgok igazán jó irányba haladnak” – fejezte ki tetszését Nico Hülkenberg.

A Renault a legtöbb pályán a negyedik erővé vált idén


„A fejlesztés terén az év kezdetétől kezdve még jobb munkát végeztünk, mint várni lehetett volna, de legalábbis a saját elképzeléseimhez képest feltétlenül. Ez a szezon az egyik legjobb eddig számomra. A McLaren-Renault szerződés? Nagyon erős csomagja van a McLarennek idén, úgyhogy biztos, ha mi szállítunk motort nekik jövőre, úgy számítom, hogy az egyik legfőbb riválisunk lesz. A téli szünetben kiemelkedően jó munkát kell végeznünk újra” – tette hozzá a rutinos német pilóta.

Év elején kicsit merész kijelentésnek tűnt, hogy a szezon hajrájára a Renault a negyedik legerősebb csapattá kíván válni, de nagyon úgy fest, hogy az ígéretüket megtartották. Vajon jövőre egy erősebb erőforrással lehetséges lesz a futamgyőzelem közelébe jutni?

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: