Három éve választotta ki a Mercedes DTM-pilótái közül Pascal Wehrleint, akinek pályafutását azóta egyengetik: már folytak Formula-1-es tesztjei, mikor 2015-ben megnyerte a márkával a német túraautó-bajnokságot, aztán 2016-ban egy partnercsapattal, a Mercedes-motoros Manorral debütált a királykategóriában. Az istálló megszűnése után pártfogói a Saubernél találtak neki helyet, annak ellenére, hogy ez az istálló a Ferrari erőforrását használja.
Épp ezen okból kell neki mennie minden valószínűség szerint második szezonja végén ettől a csapattól is: a Saubernél szorosabbra fűzik a kapcsolatot Maranellóval, a képbe pedig így már nem illik Wehrlein, akit nagy eséllyel az olaszok saját nevelésű tehetségére, Charles Leclerc-re cserélnek. A Mercedesen a sor, hogy harmadszorra is csapatot találjon a háromszoros pontszerzőnek, a kapuk azonban bezárulni látszanak. Bár Valtteri Bottas maradása továbbra sem megerősített, a gyári istállónál nem lesz neki hely, így a németek két másik partnercsapata jöhetne szóba: a Williams és Force India.
Az Auto Motor und Sport szaklap azonban felhívta a figyelmet, mindkét csapat szponzori szerződései tartalmaznak egy nagyon hasonló kikötést, amelyek meggátolják Wehrlein leigazolását. Arról már korábban is többször szó esett, hogy a Williamst támogató Martini kiköti, a csapat egyik versenyzője 25 év feletti legyen, mivel ennél fiatalabb pilótát nem tartanak alkalmas reklámarcnak alkoholos termék népszerűsítésére. Információik szerint a Force Indiánál is van ilyen feltétel, az istállót nagy összeggel támogató Johnnie Walker részéről.
Mindkét csapat egy idősebb és fiatalabb versenyzővel áll fel: Felipe Massa (36) és Lance Stroll (18) között egy generáció a különbség a Williamsnél, de a Force Indiánál szereplő Sergio Perez (27) és Esteban Ocon (20) között is jelentős az eltérés. Mindkét csapatnál az idősebb versenyzők helyzete kevésbé biztos, Wehrlein azonban csak októberben tölti be a 23-at, így nem felel meg a szponzorok kritériumának.
Az AMuS szerint Wehrlein abban az esetben kerülhetett volna be a két csapat egyikéhez, ha Ocont váltja a Force Indiánál: a francia rendelkezik 2018-as szerződéssel, de információik szerint a Renault érdeklődött iránta, és hajlandó lett volna 10 millió dollárt fizetni kivásárlásáért. A Force India azonban úgy vélte, egy jó versenyző fontosabb a pénznél, azóta pedig a sajtó már tényként kezeli, hogy Carlos Sainz érkezik a gyári istállóhoz.