DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Még mindig a Mercedes motorja a legerősebb az F1-ben

Idei legdominánsabb kettős győzelmét aratta Monzában a brackley-i alakulat - a Red Bull csapatfőnöke szerint ez egyvalamit bizonyít: még mindig a Mercedes készíti a legjobb motorokat a Forma-1-ben.

Lewis Hamilton és Valtteri Bottass több mint fél perces előnnyel aratott kettős győzelmet a Mercedes színeiben az Olasz Nagydíjon, ráadásul két másik partnercsapatuk pilótái is az első tízben zártak. A Red Bull esélyeit rajtrácsbüntetések ásták alá, ám Christian Horner úgy véli, még akkor sem tudták volna megszorongatni az Ezüstnyilakat, ha nem sorolják hátra Max Verstappent és Daniel Ricciardót. „A Mercedes ezen a pályán a saját ligájában autózott” - idézte a britet a Motorsport. „Semmi értelme arról vitázni, hogyan állnak a motorok egymáshoz képest, ez egy egyértelmű Mercedes-diadal volt.”

Arra már Horner sem tudott választ adni, hogy pilótái miért voltak olyan erősek a monzai időmérőn, noha a múltban olyan pálya volt ez számukra, ahol általában szenvedtek a többiekhez képest. „Nagyon érdekes, mert az autók nagyszerűen teljesítettek - különösen az esőben, amely remek teljesítmény-kiegyenlítő. Jobb volt, mint vártuk, de a versenyen is erősnek bizonyultunk.”



„Az elemzések azt mutatják, hogy a miénk volt a második leggyorsabb autó a Mercedes mögött, így nagyon bátorító, hogy olyan hátulról indulva mindössze négy másodperccel zártunk Sebastian mögött. Persze a pilótáinkat hallgatva az eligazításon egyértelművé vált, hogy még mindig híján vagyunk tempónak egy körön. De ennek ellenére úgy vélem, hogy a karosszériánk helyt állt ezen a pályán.”

A Red Bull alacsony légellenállású aerodinamikai csomaggal kezdte az évet, azonban amikor az nem hozta a várt eredményeket, elkezdtek nagyobb leszorítőerőt generáló elemeket az autóra szerelni. Horner szerint nem az eredetileg felvázolt terv segített rajtuk a hétvégén, inkább a csapat által külön Monzára készített alacsony leszorítóerős konfigurációját dicsérte. „Minél többet fejlesztettünk az autón, annál inkább kezdett megváltozni, szerintem nagyszerű kompromisszumot találtunk.”

„Sikerült megoldani a fékek problémáját - látható, hogy az autónk sokkal jobban teljesített ezen a téren, különösen Daniel autóján. A Kimi elleni előzését hatalmas távolságból kezdte meg. Szerintem sikerült remek egyensúlyra szert tennünk, a stratégiánknak köszönhetően pedig nem terheltük meg annyira a gumikat” - tette hozzá a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: