DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat
F1

A Mercedes értetlenül áll a Ferrari visszaesése előtt

A brackley-i F1-es alakulat saját pályáján mosatta fel a padlót a Ferrarival, de motorsport-igazgatójuk még most sem érti, mi okozta a marenellóiak visszaesését a belgiumi hétvégéhez képest.

Spa-Francorchamps-t és Monzát is idei leggyengébb pályájuknak titulálta a Ferrari, ehhez képest Sebastian Vettel végig ott volt Lewis Hamilton visszapillantó tükrében a Belga Nagydíjon. Ezen felbátorodva joggal várták, hogy a naptár leggyorsabb helyszínén is meg tudják szorongatni az Ezüstnyilakat, ez azonban nem sikerült. A szombati szenvedést még rá lehetett fogni az esőre, vasárnap azonban már nem volt mentség Sebastian Vettel több, mint fél perces hátrányára a Mercedeshez képest.



Érthető, hogy a Ferrari-elnök Sergio Marchionne nem volt elragadtatva csapata teljesítményétől, Toto Wolff pedig erre reagált legutóbbi nyilatkozatában: „Az érzelmek magasra szöknek, és amikor rossz napod van, nem tudod elrejteni” - idézte az osztrákot a Motorsport. „Nekem úgy tűnt, hogy a Ferrari hátralépett ezen a hétvégén. Mi remekül szerepeltünk, ők viszont nem úgy, ahogyan azt várták. A Red Bull pedig a mezőny végéről majdnem felért a dobogóra. Szerintem kicsúszott az irányítás a kezükből, ennek pedig nem kellene megtörténnie. Megértem, hogy miért csalódottak.”

Wolff úgy véli, hogy saját erős teljesítményük viszont annak köszönhető, hogy a mérnökök megvizsgálták, miért volt olyan közel hozzájuk a Ferrari Belgiumban - Bottas azt nyilatkozta, soha nem érezte még ilyen erősnek az autóját, mint most. „Spa nem volt teljesen nyilvánvaló, és szerintem a srácok remek munkát végeztek elemzés terén. Már az elejétől kezdve nagyszerű volt az autónk. Az időmérőn sok lehetőség lett volna a hibázásra, de az autó nem hagyott cserben, ahogyan a versenyen sem. Bebizonyítottuk, hogy felálltunk Budapest, és bizonyos szempontból Spa után is, ráadásul folyamatosan fejlődünk.”

Rossz hír a Ferrari számára, hogy Wolff szerint Hamilton és Bottas is letekert motorral versenyzett az Olasz Nagydíj második felében. „Megnéztük az erőforrás elhasználódásának mértékét, majd próbáltuk őket hagyni versenyezni egymással, anélkül, hogy ártanánk a motornak. De azért lehetett látni, hogy nyomják: Lewis szélesen fordult a második sikánnál, de tudatában vagyunk, hogy a szezon végén milyen fontos lehet, hogy mennyi van a motorban, ezért arra kértük őket, hogy tekerjék lejjebb egy kicsit.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: