Az elmúlt években komoly vitaterületté váltak a sportág televíziós közvetítései, ugyanis több országban is fizetős csatornákhoz kerültek a sugárzási jogok. A Liberty Media azt tervezi, hogy egyensúlyba akarja hozni a fizetős, az ingyenes, a digitális és az úgynevezett OTT-tartalmakat, de legyen bármi is a tarsolyukban, az biztos, hogy gyökeres változáson fog keresztülmenni a Forma-1 ezen a téren a következő években.
„Arra számítunk, hogy a sportág közelebb fog kerülni a rajongókhoz, és jobban bekapcsolja őket az eseményekbe” – nyilatkozta a Pirelli volt motorsport-főnöke, Paul Hembery az Auto Motor und Sportnak. „A bázisnak szélesebbnek kell lennie, hiszen ha csak fizetős csatornákon fogják sugározni az F1-et, azt a rajongók nem fogják megérteni. Általában a televíziós élmény az első kapcsolat a sportokkal. A fizetős tévé működik a focinál, a motorsportban annál kevésbé. Ezért van szükség egyensúlyra a kettő között.”
Hembery szerint a jövőt egyértelműen az okoseszközök jelentik. „Jobb ötletekre van szükség, hogy hogyan lehetne a Forma-1-et elérhetőbbé tenni okostelefonokon. Ezek a jövő eszközei, hiszen az emberek nem ülnek majd többet tévé előtt, hanem ezeken fogják nézni a versenyeket. Talán nem az egészet, de az összefoglalókat biztosan. Létezik egy nagyon komoly rajongói bázis, melyet integrálnunk kell a sportba. De ehhez könnyű hozzáférhetőségre van szükség.”
A sportág a héten indította el az F1 Esports Series elnevezésű szimulátorversenyét, mellyel szintén közelebb tud kerülni a rajongókhoz. Hembery szerint ez is megfelelő irány a fiatalok figyelmének megragadásához. „A Forma-1-nek vannak a legjobb szimulációs rendszerei, innen pedig nagyszerű játékot lehet felépíteni a PlayStationre. Egy egész új világ nyílna ki előttünk” – tette hozzá a brit.