DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Csak Hamilton érkezett felpörögve Spába

Néhány nap múlva, a tanév kezdetén országszerte olyan fanyar ábrázatokkal lesznek tele az iskolák udvarai, mint amilyeneket csütörtökön, Spa-Francorchamps-ban lehetett látni a nyári szünetről visszatérő Forma-1-es arcokon.

Néhány nap múlva, a tanév kezdetén országszerte olyan fanyar ábrázatokkal lesznek tele az iskolák udvarai, mint amilyeneket csütörtökön, Spa-Francorchamps-ban lehetett látni a nyári szünetről visszatérő Forma-1-es arcokon. A főszereplők úgy szédelegtek vissza, mint az őszi legyek, így az élet csak nehezen pörgött fel az Ardennek erdőségeiben…

A szédelgő arcok között minden kétséget kizáróan Lewis Hamilton tűnt a legenergikusabbnak: a Mercedes háromszoros világbajnoka szemlátomást kipihenten tért vissza tartalmas nyári szabadságáról, ahol sok élmény érte. A brit a csapat által szervezett sajtóbeszélgetés során a Kubában tett látogatását emelte ki, amely elmondása szerint igazi csoda volt számára, ugyanakkor a ponttáblázat 2. helyén álló versenyző már minden idegszálával a bajnoki harc folytatására összpontosít: „Minden nap úgy ébredek, hogy a tabella élére akarok törni és ott is akarok maradni” – mondta ambícióiról Hamilton. „A szezon hátralevő részében a megbízhatóság különösen fontos lesz, ezt a gyárban dolgozó munkatársak is jól tudják. Nekem is egyenletesebb teljesítményt kell nyújtanom. Az évad eddigi részében jól kirajzolódott, hogy bizonyos pályákon a Ferrari jobb, máshol mi, így arra kell törekednünk, hogy minimalizáljuk az ebből származó veszteségeket. A gyárban mindenki azon dolgozik, hogy az autó a lehető leginkább versenyképes legyen minden helyszínen.”

hamilton-spa-2017



Jókedvűen toppant be a paddockba a Ferrari vb-éllovasa, Sebastian Vettel is, aki a Hungaroringen aratott győzelme után 14 ponttal előzi meg Hamiltont és természetesen arra törekszik, hogy Spa-Francorchamps-ban tovább növelje előnyét. „Sok új fejlesztést hoztunk, amelyektől azt reméljük, hogy beválnak” – mondta az átalakított első futóműről, valamint az aerodinamikai újításokról a négyszeres világbajnok német, akivel kapcsolatban egyébként az a legfontosabb kérdés jelenleg, hogy marad-e egyáltalán az olasz csapat kötelékében. Csapattársa, Kimi Räikkönen szerződéshosszabbítását – noha Monzára lehetett várni ilyen jellegű bejelentést – már ezen a héten nyilvánosságra hozták, így talán nem alaptalanul kérdezi a világsajtó, hogy mi lesz Vettellel? „Megkérdeztek Kimiről, jeleztem, hogy szívesen dolgozom együtt vele, de hogy ez hatással volt-e a döntésre, azt Maurizio Arrivabene csapatfőnöktől kell megkérdezni. Örülök neki egyébként, hogy a csapat értékeli azt a munkát, amit Kimi végez a háttérben. Hogy mi lesz velem? Előbb vagy utóbb biztosan lesznek fejlemények, de jelenleg a versenyre összpontosítok, nem pedig a hírekre. Ugyanez lesz a helyzet a jövő héten is, így őszintén szólva nem számítok semmilyen bejelentésre a következő egy vagy jét hétben” – fogalmazott maga az érintett.

A világsajtó persze kapásból ráugrott a témára, így a paddockban többfelé felmerült: vajon nem-e az áll a háttérben, hogy a német a Mercedeshez készül, mondjuk az idén kitűnően muzsikáló (az utóbbi 6 futamon gyűjtött 106 pontjával nincs nála eredményesebb a mezőnyben) Valtteri Bottas helyére? Nem tudhatjuk, mindenesetre Hamilton célzott rá: nem tart attól, hogy a német esetleg felbukkanhat a csillagosok garázsában másik oldalában. „Bár jómagam imádok a legjobbak ellen versenyezni, szerintem nem akar a csapattársam lenni. Úgy gondolom, hogy ez nyilvánvaló. Hogy miért? Mondjuk például azért, mert nem lenne olyan helyzetben, mint most, például a csapat működését illetően sem…”

Stoffel Vandoorne-ról is kiderült az utóbbi napokban, hogy marad a McLarennél, ami nem számít meglepetésnek, a csapattárs Fernando Alonsóról viszont továbbra sem tudni, hogy mihez kezd az idei évad végeztével. Annyi bizonyos, hogy a Hondánál pörgetik a fejlesztéseket: ezen a hétvégén mindkét versenyző erősebb, továbbfejlesztett belső égésű motorral versenyez, amely Vandoorne számára némi hendikeppet is eredményez, mivel a belga pilóta autójában tokkal-vonóval cserélték a hajtásláncot. „Egyelőre nehéz megmondani, hogy ez mire lesz elég” – mondta az újításokkal kapcsolatban Alonso.

A nap egyik érdekes színfoltja volt Jolyon Palmer feltűnése: a közvélemény arra számított, hogy a Renault a nyári szünet után már nem számít majd a britre, pláne annak fényében, hogy a hungaroringi tesztelésen Robert Kubica kitűnően teljesített, a szigetországi versenyző azonban itt van és a jelek szerint élvezi nemcsak a csapat, hanem hazája sajtójának bizalmát is. A honfitárs pilótákkal mindig végtelenül türelmes és elnéző brit sajtóhad körbeülte és jó alaposan kifaggatta Palmert, ám nem a meglehetősen bizonytalannak tűnő helyzete, hanem a vakációja volt a téma…

Spa az előrejelzések szerint most még nem teltházas, de minden esély megvan arra, hogy az lesz, a szervezők ugyanis tárt karokkal várják Max Verstappen híveit a szomszédos Hollandiából, akik tavaly is elárasztották a pálya környékét. Ösztönző lehet számukra, hogy a Red Bull kötelékét erősítő kedvencük is továbbfejlesztett Renault-erőforrást kap erre a hétvégére. Németországból is lehet rajongói áradatra számítani: számukra Mick Schumacher feltűnése lehet csalogató, a fiatal német F3-as pilóta ugyanis édesapja 1994-es Benettonjával tesz majd meg néhány tiszteletkört a hétvégén, emléket állítva annak, hogy a hétszeres vb-első 25 évvel ezelőtt szerezte meg ezen a mesés helyszínen pályafutása első futamgyőzelmét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: