Nem csak a Mercedes, hanem a Porsche is átcsoportosítja erőforrásait a motorsportban a következő évek során: a csillagosok DTM-programjukat adják fel a Formula-E érdekében, a Porsche pedig a WEC LMP1-es kategóriájának int búcsút szintén az elektromos sorozatért. A cég nemrég bevallotta, hogy nagy hatékonyságú erőforráson dolgoznak, melyről még nem derültek ki konkrétumok, ezzel párhuzamosan pedig meghívást kaptak a Forma-1 legutóbbi motorkonferenciájára, mely a 2020 utáni hajtásláncok technológiájának formába öntését hivatott elősegíteni.
Ha a Porsche valóban úgy dönt, hogy F1-es motorokat készít, érdemes eljátszani a gondolattal, hogy mely csapatok jöhetnek szóba náluk potenciális ügyfélként. A közvélemény legtöbbször a Red Bullt emlegeti, de a németek valószínűleg szívesebben csatlakoznának olyan alakulathoz, mely barátságosabb a gyártókkal - gondoljunk csak a bikások folyamatos kritikáira a Renault felé. A McLarennek mindig saját tervei vannak az erőforrásokat illetően, míg a Sauber és a Toro Rosso kevésbé lenne nyerő opció számukra.
A Haas a Ferrari oldalbordája, s bár még a Force India szóba jöhetne, ez esetben hatalmas pénzösszegekbe kerülne nekik a Porsche-motorok használata. A MotorsportWeek nevű hírportál szerint így jöhet szóba a Williams, amelynek mindenképp kizárólagos gyári támogatásra van szüksége ahhoz, hogy visszatérjen a csúcsra.
Más tényezők is a grove-iak mellett szólnak: immár negyedik éve az a Martini a gárda főszponzora, amelyek hosszú évtizedekre visszanyúló partneri viszonyt ápol a Porschéval. A Williamst ráadásul a németországi értéktőzsdén is jegyzik, amely lehetővé teszi a csapat átvételét, ha a család és a részvényesek úgy gondolják, hogy túladnak rajta a jövőben.