Miután a tavalyi évet 2015-ös Ferrari-motorokkal teljesítették, a Toro Rosso ebben a szezonban testvércsapatához, a Red Bullhoz hasonlóan a Renault legújabb erőforrásait használja. A következő napokban sok szó fog esni a motorerőről, ugyanis a naptár két leggyorsabb helyszíne következik, s bár a Red Bull úgy véli, hogy tűrhetően fognak teljesíteni Spában és Monzában, a faenzaiak már nem voltak ilyen optimisták.
„A középgyors és középlassú kanyarok azok, ahol az autónk remekül teljesít, ahol a motor nem számít olyan sokat, mint Kanadában, Ausztriában, Bakuban, és Silverstone-ban” - idézte Franz Tost csapatfőnököt az Autosport, aki nemrég csapata eladásáról fejtette ki véleményét.
_1.jpg)
„Arra számítok, hogy Szingapúrban, Amerikában és Japánban versenyképesek lehetünk. Spára és Monzára azonban problémákat jósolok, ugyanis mindenki tudja, hogy ezeken a pályákon nagy motorerőre van szükség a hosszú egyenesek miatt, ezen a téren azonban van egy kis lemaradásunk.”
Tost hozzátette, összességében elégedett csapata idei produkciójával, noha nincsenek meg a forrásaik ahhoz, hogy a topcsapatokkal harcoljanak - a Toro Rosso teljesítménye változó volt a szezon első fele során, de nagyjából ugyanakkora hátránnyal léptek be a nyári szünetbe, mint amekkorával a szezont elkezdték.
„Fejlesztettünk az autón, és sikerült is előrelépnünk, de a költségvetésünknek határai vannak” - mondta az osztrák. „Nem tudunk annyi újítással előrukkolni minden versenyen, mint a nagycsapatok, hiszen háromszor-négyszer annyi pénzből gazdálkodnak, mint mi. Nagyon ki kell számolnunk, hogy mit és hogyan csinálunk, de szerintem eddig elég jó munkát végeztünk.”