Miután a tavalyi évet 2015-ös Ferrari-motorokkal teljesítették, a Toro Rosso ebben a szezonban testvércsapatához, a Red Bullhoz hasonlóan a Renault legújabb erőforrásait használja. A következő napokban sok szó fog esni a motorerőről, ugyanis a naptár két leggyorsabb helyszíne következik, s bár a Red Bull úgy véli, hogy tűrhetően fognak teljesíteni Spában és Monzában, a faenzaiak már nem voltak ilyen optimisták.
„A középgyors és középlassú kanyarok azok, ahol az autónk remekül teljesít, ahol a motor nem számít olyan sokat, mint Kanadában, Ausztriában, Bakuban, és Silverstone-ban” - idézte Franz Tost csapatfőnököt az Autosport, aki nemrég csapata eladásáról fejtette ki véleményét.
„Arra számítok, hogy Szingapúrban, Amerikában és Japánban versenyképesek lehetünk. Spára és Monzára azonban problémákat jósolok, ugyanis mindenki tudja, hogy ezeken a pályákon nagy motorerőre van szükség a hosszú egyenesek miatt, ezen a téren azonban van egy kis lemaradásunk.”
Tost hozzátette, összességében elégedett csapata idei produkciójával, noha nincsenek meg a forrásaik ahhoz, hogy a topcsapatokkal harcoljanak - a Toro Rosso teljesítménye változó volt a szezon első fele során, de nagyjából ugyanakkora hátránnyal léptek be a nyári szünetbe, mint amekkorával a szezont elkezdték.
„Fejlesztettünk az autón, és sikerült is előrelépnünk, de a költségvetésünknek határai vannak” - mondta az osztrák. „Nem tudunk annyi újítással előrukkolni minden versenyen, mint a nagycsapatok, hiszen háromszor-négyszer annyi pénzből gazdálkodnak, mint mi. Nagyon ki kell számolnunk, hogy mit és hogyan csinálunk, de szerintem eddig elég jó munkát végeztünk.”