DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Mi értelme az F1-nek, ha nem kapnak lehetőséget a fiatalok?

Charles Leclerc-nek GP3-as bajnoki címe után az F2-es korona elhódítására is komoly esélye van, F1-es tapasztalatot is szerzett már, ám lehet, hogy mégsem lesz helye a 2018-as mezőnyben.

Charles Leclerc személyében a Ferrari először alkalmazhat olyan pilótát, akit maga nevelt ki, ám addig hosszú út vezet még: a monacói tehetség tavaly és idén is részt vett egy-egy szezonközi teszten a Scuderia színeiben, ahogyan a Haas is kipróbálta már. Ahogyan az F1-es autó volánja mögött, úgy a juniorszériákban sincs rá panasz: tavaly elhódította a GP3 koronáját, idén pedig valószínűleg az F2-ben fog diadalmaskodni, ám könnyen lehet, hogy ez sem lesz elég ahhoz, hogy bemutatkozzon a száguldó cirkuszban.



„Az olyan versenyzőknek, mint Antonio, Pierre és Charles, a Forma-1-ben a helyük, mert megérdemlik” - idézte az Autosport Rene Rosint, annak a Premának a csapatmenedzserét, ahol Gasly és Giovinazzi a GP2 első két helyét szerezte meg, idén pedig Leclerc az ő színeikben vezeti az F2-t. „Ahogyan Charles idén kezeli a dolgokat, valóban megérdemli az esélyt. Meg kell adni neki a lehetőséget, különben mi értelme van az alsóbb kategóriáknak?”

„Mi az értelme az F1-nek, ha a legjobbakat nem sikerül odajuttatni? Stoffel Vandoorne már ott van az F1-ben, de egy évig ő is parkolópályán pihent a Super Formulában. Ha ők nem érnek fel, mi értelme van a Formula-2-nek, a Formula-3-nak, és a Formula-4-nek - ezek a srácok mind a Forma-1-ről álmodnak, és ha nem képesek rá, akkor nincs értelme.”

Rosin hozzátette, hogy a Prema - amely öt Ferrari-ifjoncot alkalmaz az alsóbb kategóriákban - szívesen indítana Forma-1-es csapatot is. „Miért ne? Mindenki a Forma-1-ről álmodik, nem csak a mérnökök. Persze tudom, hogy csak álom, és nagyon nehéz lenne megvalósítani. Nagyon sok változásra van szükség a motorsport szerkezetében, hogy elérkezzünk erre a pontra. Attól függ, hogy az egészet hogyan rendezik el - például el tudnám képzelni az ügyfélautók rendszerét, de nem a jelenlegi helyzetben. Meg kell tervezni, bele kell egyeznie mindenkinek, fejleszteni kell, a szabályok tekintetében is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: