DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Erősödik a Sauber-Ferrari kapcsolat, de mi lesz a Haasszal?

Eddig úgy tűnt, hogy a Haas a Ferrari B-istállója, de minden abba az irányba mutat, hogy a maranellóiak régi partnercsapata, a Sauber veszi át ezt a szerepet 2018-tól.

Ha egy gyártó motorokkal látja el az egyik csapatot, könnyen rásüthetik az ügyfélre, hogy B-alakulat: valami hasonló volt tavaly a Mercedes erőforrásait használó Manornál, ahol a csillagosok tehetségei, Pascal Wehrlein és Esteban Ocon edződhetett a tavalyi évben. De részben a Haas is ezt a szerepet töltötte be, igaz, a Ferrarival: ők Esteban Gutierrezt, a Scuderia 2015-ös tesztelőjét alkalmazták, idény közben pedig lehetőséget adtak az olyan feltörekvő tehetségeknek is, mint Charles Leclerc és Santino Ferrucci.



Az amerikaiak azonban az erőforrások és a pilóták mellett a Ferrari több elemét is átvették az istállótól, így joggal nevezhettük őket Ferrari B-nek, a helyzet azonban 2018-ra megváltozhat. Miután a Sauber letett a Hondáról, és megújította szerződését a vörösökkel, Sergio Marchionne elmondta, minden esély megvan rá, hogy kiszélesítsék együttműködésüket a jövőben. Amikor a Sky Sports arról érdeklődött a Haas csapatfőnökénél, Günther Steinernél, hogy a két alakulat közötti kapcsolat erősödése árthat-e a Haasnak, így válaszolt: „Nem hinném.”

„Vigyázunk magunkra és a Ferrarival való kapcsolatunkra. Hogy valaki mással működnek együtt… Meg sem kérdeztek minket arról, hogy mit gondolunk róla, vagy hogy mit kellene tenniük. Szerintem nagyon erős a kapcsolatunk, és szerintem ugyanolyan jó lesz, mint eddig. Úgy vélem, nélkülük nem tartanánk itt, ahol most.” Steiner kitért a Ferrari által patronált Leclercre és Antonio Giovinazzira - az olasz Silverstone-ban és a Hungaroringen már ki is próbálhatta a VF-17-est.

„Mindketten remek srácok” - mondta az olasz. „Az viszont, hogy hogyan jutnak majd üléshez, már nehezebb. A Forma-1 ebből a szempontból nagyon kemény. A megfelelő időben kell lenniük a megfelelő helyen, többet nem lehet tenni ettől - jelenleg még vásárolni sem nagyon lehet ülést. Amikor a Minardi utolsó volt, még talán örültek is neki, és az volt a dolguk, hogy felfedezzék a fiatal pilótákat. Ez volt az üzleti modelljük. Ez olyasmi, mint amikor Ricciardo a HRT-nél vezetett - tudta, hogy nem jut előrébb, de legalább tapasztalathoz jutott. Lehet jó, hogy nincsenek itt az ilyen alakulatok, de az is, hogy mégsem teljesen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: