DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
F1

Ezért kell sikán az új francia F1-es pályába

Bár több mint egy évtizede használják tesztelésre, a felújított Paul Ricard-i aszfaltcsík jövőre debütál versenyhelyszínként a Forma-1-ben - a szervezők úgy határoztak, hogy megtörik az 1,8 km hosszú Mistral-egyenest.

Sokak örömére Franciaország jövőre visszatér az F1-es körforgásba, és tíz évnyi szünet után ismét Francia Nagydíjat rendeznek a sportágban. Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a szervezők fontolgatták, beiktassák-e a vonalvezetésbe a Mistral-egyenesben található sikánt, avagy nem, végül úgy döntöttek, hogy megszakítják az 1,8 kilométer hosszú szakaszt. „Az FIA kutatást végzett, és megállapították, hogy a sebesség 343 km/h körül alakul majd a sikán előtt, így hasznos a változtatás” - idézte az Autosport Gilles Dufeigneux-t, a Francia Nagydíj ügyvezető igazgatóját.

„Azért adtuk hozzá a sikánt, hogy megakadályozzuk, hogy a motorok teljesen fordulatszámon működjenek az 1,8 kilométeres egyenesben. Aztán szerettünk volna egy újabb lehetőséget teremteni az előzésre. Ezzel három olyan szakasz van a pályán, ahol az autók teljes sebességgel haladhatnak két kemény féktáv - az egyes és a nyolcas kanyar -, valamint a gyors Signes előtt. Az FIA adatai szerint az autók 344 km/h-s sebességet fognak elérni a sikán előtt, és 343 km/h-t a Signes csúcspontján.”



„A pilóták azt mondták, hogy a sikán arra is lehetőséget biztosít számukra, hogy ne csak a DRS használatával előzzenek. Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén több versenyzőnek is bemutattuk az új vonalvezetést, mint például Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Fernando Alonso. Nagyon tetszett nekik, és azt mondták, hogy az 5,8 kilométeres pálya használata remek ötlet.”

Mivel a Paul Ricard-i helyszínt többségében tesztelésre használták, a pálya legnagyobb beruházása lelátók építése lesz a következő szűk egy év alatt. „A pálya érintése nélkül kisebb változásokat fogunk végrehajtani” - nyilatkozta Arnaud Pericard, a Francia Nagydíj szervezőbizottságának tagja. „Az FIA néhány hónappal ezelőtt megvizsgálta a helyszínt, és olyan változásokat kell végrehajtanunk, mint például a rázókövek cseréje, amelyre a tél során kerül majd sor.”

„Maga a pálya már régóta F1-es minősítéssel rendelkezik, így nem kell nagy változásokra gondolni. A legfontosabb beruházást a lelátók jelentik majd” - tette hozzá Pericard. A szervezők „konzervatív” létszámú közönséget várnak a 2018-as Francia Nagydíjra, 60-65 ezer fő közötti nézőszámmal. Ehhez nagyjából 40-45 ezer férőhelyre van szükség a lelátókon, a további 20-25 ezer látogató részére pedig állóhelyeket kell kialakítani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: