Visszatér a Francia Nagydíj a Formula-1 körforgásába 2018-tól, mégpedig a Paul Ricard pályán, melynek jellegzetessége az 1,8 kilométeres Mistral egyenes. Ezt azonban már a 80-as években, a helyszínen rendezett utolsó F1-es futamokon sem használták a gyorsaságában rejlő veszélyek miatt – egy nagysebességű kanyar követi –, decemberben pedig arról szóltak a hírek, hogy a visszatérő királykategória is beiktatja az egyenes közepén levő sikánt.
A francia L’Equipe lap azonban most arról számolt be, hogy a szervezők fontolgatják, hogy az egyenest megszakítás nélkül veszik be a vonalvezetésbe. Erről beszélt a Francia Nagydíj egy sajtóeseményén Esteban Ocon is.
„Szenzációsabb lenne, ha még nagyobb sebességgel érkeznénk a Signes kanyarba. De ha a sikán marad, akkor lesz még egy lehetőségünk az előzésre” – mondta a Force India pilótája, aki jövőre első ízben versenyezhet hazai pályán. A L’Equipe szerint a végső döntést azután hozzák meg, hogy más versenyzőkkel és csapatokkal is konzultáltak.
A versenynaptár jelenlegi leghosszabb egyenese 1200 méter: ilyen hosszúnak tartják nyilván a statisztikusok Sanghaj, Abu Dhabi és Baku legnagyobb egyenesét. Utóbbi pályán azonban 2,2 kilométeres padlógázos szakasz található (egyes számítások magát az egyenest is 1600 méteresnek tartják Azerbajdzsánban).