Kicsit merésznek tűnik a Honda F1-es projektvezetője, Yusuke Hasegawa nyilatkozata, miszerint még ebben az idényben a Renault elé repítik a Honda erőforrást a teljesítmény tekintetében. A japán motorgyártó komoly tervezési hibát vétett az idei erőforrásnál, a pályán teljesen másként viselkedett, mint a próbapadon, így megbízhatóságban és lóerőben is csapnivalóra sikeredett.
A hiba felismerése és orvoslása hosszú időbe telt, a japánok kapcsolata a McLarennel pattanásig feszült lett tavasszal, mivel a motor lassú is volt és lépten-nyomon lerobbant. A Spec-3 elnevezésű erőforrás azonban már új alapokra épült és láthatóan sokkal jobb mind megbízhatóság, mind teljesítmény terén, mint elődje. A Magyar Nagydíjon kettős pontszerzéssel jelentkeztek, előtte Silverstone-ban sem volt olyan hatalmas a hátrány. De ez a fejlődési ütem valóban már arra is elég lesz, hogy francia riválisukat megelőzzék?
„Úgy vélem, tudjuk tartani a teljesítménybeli felzárkózás ütemét, de nagyon nehéz utolérni a Mercedest és a Ferrarit. Valóban a Renault elé akarunk kerülni még az év vége előtt teljesítményben” – nyilatkozta Hasegawa a motorsport.com szakoldal kérdésére.
Valódi lehetőség, vagy csak álmodozás az ilyen ütemű fejlődés? „Igen, valódi. Látom az adatokból. Számokat nem mondok, de folyamatosan és stabilan csökkentjük a különbséget” – válaszolta a Honda-főnök. Leginkább arra alapozza jóslatát a japán szakember, hogy az új erőforráselemek a Magyar Nagydíj teljes hétvégéjén hiba nélkül teljesítettek, míg a teszten próbálgatott új komponensek még biztatóbban futottak.
„A pilóták szerint a vezethetősége jó volt, a lóerőből még kellene. Magabiztosan tudják vezetni az autót már ezzel az erőforrással is (Spec-3), de a három topcsapatot még nem tudjuk elkapni” – tette hozzá a japán szakember. A Honda nem titkolja, hogy mindent megtesz, hogy legújabb és eddigi legbiztatóbb fejlesztése, a Spec-4 erőforrás már idén bevethető legyen. Az energiavisszanyerő-rendszerét sikerült a hírek szerint nagymértékben javítani, ami eddig a Honda legnagyobb hátrányát okozta. Alighanem minden McLaren-Honda rajongó azt kívánja, hogy Hasegawának igaza legyen. Kérdés, hogy ez valóban így lesz-e, vagy csak ezzel próbálnak a McLaren vezetőinek üzenni, hogy érdemes kitartani a Honda mellett.