Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Legutóbb Silverstone is a szezonbeli legnagyobb javulást szállította az időeredményekben 2015-höz képest, de a Hungaroring most erre is rátett még, ha nem is egy lapáttal, de egy kiskanállal, hiszen a két évvel ezelőtti állapotokhoz viszonyítva 5,744 másodpercet javult a hétvége legjobb körideje, ezzel kijelenthető, hogy eddig a magyar pályán éreztetik leginkább hatásukat az autók gyorsítását célzó szabályok. Persze hozzá kell tenni, hogy a Hungaroring egyike volt azon helyszíneknek, amelyeket legérzékenyebben érintett az előző, 2014-es szabályrendszer a súlynövekedés és az átalakult hajtáslánc révén: három évvel ezelőtt még csupán 1:22,7 volt a hétvége legjobbja!
Ehhez képest tényleg egészen másik szint az, amit Sebastian Vettel az idei időmérő végén elért 1:16,276-jával. Ez több mint két másodperccel a pálya mindenkori legjobb eredményét is felülmúlta, amely rekord idén már 13 éves volt, hiszen Rubens Barrichello 1:18,436-ja már 2004 óta fennállt - az idei gyorsuláshullámot viszont már ez sem érte túl. Hasonlóan Melbourne-höz, Sanghajhoz és Montrealhoz, itt is egészen 2004-ig nyúlt vissza a korábbi rekord, lévén ezen pályák vonalvezetése nem alakult át azóta. A Hungaroringen ugyebár a 2003-as átépítésig tekinthetünk vissza.
A hungaroringi pálya legjobb F1-es köridői 2003 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 5,744 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 2,160 másodperc
A korábbi körrekordnál gyorsabb pilóták száma: 11
Megdőlt körrekordok a szezonban: 11/11
A sorozat korábbi részei ide kattintva elérhetők